Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 525 td "einsprtitzanlage" startproblemer og batteriproblemer?


Anbefalte innlegg

Bilen starter ikke å batteriene tømmes nesten med engang. ihvertfall de to jeg har testet ( nye)

Jeg får opp feilmeldingen "einspritzanlage" men hva er det? tysken er ikke god.

 

og hva kan være feil?

 

bakhistorie:

 

Bilen stod i 2 mnd i vinter uten å bli brukt, fikk så vidt start på den og tok en liten tur dagen etter var den død ( da dukket dette "einspritzanlage" bytta batteri alt funka fint, kjørte i ca 3 dager så var den død igjen. Nå har jeg ladet opp dette batteriet og fra jeg satte på tenninga og gløda tok det ca 10 sek før batteriet var flatt.

 

jeg skjønner ikke noe jeg

 

 

Takk fo eventuelle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som er galt med bilen din, men jeg fant en artikkel om "einspritzanlage" på tyske wikipedia.

 

http://de.wikipedia.org/wiki/Einspritzanlage

 

"Eine Einspritzanlage ist ein System an Motoren, um Kraftstoff unter Druck der Verbrennung zuzuführen. Sie unterscheidet sich somit vom Vergaser, der mit Strömungsgeschwindigkeit der angesaugten Luft und (relativem) Unterdruck arbeitet."

 

translate.google.com

 

"En injeksjon system er et system av motorene til drivstoff under trykk av forbrenning prosedyre. Det er derfor skilles fra carburetor, flyten hastighet av luft og (relativt) lavt trykk fungerer."

 

Skål

Lenke til kommentar

Enkelte bilmerker som f.eks Land Rover tapper batteriet helt bare du setter på tenning av og på 4-5 ganger. De kan trekke flere hundre ampere bare ved og sette på tenningen. Skal du i det hele tatt ha muligheten til og feilsøke må du ha en helvettes lader som står på hurtiglading hele tiden.

 

Veldig mange Land Rovere er levert med Bmw`s 2.5 TD motor. Den samme som sitter i din. Elektronikken er dog på langt nær så dårlig i bilen din som i en Land Rover. Har du noen anelse om du har canbus? Åssen årsmodell er det?

 

Det hørtes veldig ekstremt ut. Kan være en dynamo eller noe som har vært dårlig og har tatt helt kvelden nå dvs. du har en utladning i dynamoen.

 

Jeg ville lada opp batteriet igjen og målt utladning. Så ville jeg fått start på den og målt ladespenninga.

 

Hva jeg ville gjort videre kommer helt ann på hva slags mål som kommer opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...