morningstar665 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg vet ikke med Audi, men min BMW E90 318i sluker bensin som rakkern (kjører mye bykjøring da), verre enn min forrige Honda Accord 1991. Drivstofforbruk er kanskje noe man bør ha i bakhodet hvis økonomi er viktig. Jeg antar det er ingen vei utenom høyere forbruk hvis man vil ha fart (husk at bilen må bære 1500 kg i tillegg til at den skal sparke fra seg, det er mye energi som trengs). Kanskje det er lurt å investere i en bil som i helheten er ålreit å kjøre (i forhold til komfort og stand), så man har noe som kan vare litt lenge fram til du har bedre råd og kan investere i noe nyere og bedre? Min Honda var jo min første bil. Ikke noe bil man legger merke til på gata, men den misset aldri en eneste intervallservice, så den gikk som en klokke selv etter å ha runda 205000 km. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det er lov til å bruke vettet. Det sier seg selv at turbo + mye testosteron er en meget dårlig kombinasjon. Greit å få litt erfaring og vett før man kaster bort penger på slike taperprosjekter. Er turbo taperprosjekter? Vil nå si at turbo rett og slett er dritmorsomt. Kanskje er du bitter fordi du ikke kan ha noe slikt selv? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg vet ikke med Audi, men min BMW E90 318i sluker bensin som rakkern (kjører mye bykjøring da), verre enn min forrige Honda Accord 1991. Drivstofforbruk er kanskje noe man bør ha i bakhodet hvis økonomi er viktig. Jeg antar det er ingen vei utenom høyere forbruk hvis man vil ha fart (husk at bilen må bære 1500 kg i tillegg til at den skal sparke fra seg, det er mye energi som trengs). Hva er "sluker bensin som bare rakkern" ? Hadde en Accord 88 modell som brukte 1 liter i byen og 0.7 på langkjøring, det er ikke mye når bilen er så gammel.. Når du kommer opp i 1.5 liter eller 2 for den slags skyld som mange 7 serier bruker fra BMW så snakker vi mye bensin.. Men mulig 91 modellen brukte mer bensin enn 88 modellen enn Accorden, sier bare jeg vil ha noen tall =) Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Ops, jeg formulerte feil. Så ikke før nå at det så ut som Accorden ble pekt på som bensinsluker også. Men det er den ikke, det var bare det at begge (318i og den) hadde like stor motor men jeg har allerede brukt opp halv tank på 318i på halv uke. Sammenlignet, så bruker Accorden halvparten på samme bruk. Jeg kjører kanskje ca. 20 km hver dag (bykjøring så jeg akselerer og bremser ofte). Dårlig formulert av meg tidligere. Det jeg ville fram til at TS bør tenke litt på selve kostnaden å eie en bil, ikke bare hva det koster å kjøpe den. Siden jeg selv har erfart at en 318i kan bruke så mye, så vil neppe de raskere modellene med sprekere motor bruke mindre tror jeg. Jeg har ingen erfaring med Audis forbruk, men jeg vil ikke tro at den er så mye mer sparsom hvis man har lyst på noe som sparker fra seg. Endret 4. mai 2009 av morningstar665 Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Nå bor jeg i tettbygd. Her kan man egentlig akselerere og kjøre som man vil i den forstand at det ikke er lyskryss, store køer osv. Har flere kompiser som kjører 318i og de bruker ikke mye i det hele tatt. En 1.8T vil nok sikkert bruke litt mere, men hva med 1.9TDI? Tror det kan lønne seg, er vel heller ikke så værst effekt i de heller? Endret 4. mai 2009 av Zaltatov Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Der jeg pendler, så kommer jeg ikke utenom de veiene som er mest tynget av rushtrafikken. I de verste tilfellene bruker jeg 1. og 2. gir for å komme meg hjem fordi det er mye kø og fotgjengere osv. Men hvis du ikke bor i Oslo så er forbruket sikkert lavere. Jeg merker på forbrukspilen på bilen at forbruket er veldig lavt når man holder en stabil fart istedet (f.eks. E6 eller E18 når det ikke er kø). Det er visst akselerasjonen som sluker drivstoff mest. Jeg har hørt at dieselbiler skal være billigere i drift. Kanskje de som har mer erfaring kan fortelle litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå