tacomodo Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Registrerte meg på MinRente og ble oppringt av en kar som kunne fortelle at han var fra Eiendomsfinans og representerte en håndfull banker som Storebrand, DnB, og et par til. Han kunne videre fortelle meg at jeg kunne flytte lånet mitt til DnB Nor uten noe gebyr foruten et tinglysningsgebyr på 2-300kr eller hva det var. Jeg sitter igjen med litt skepsis... Han fortalte at det var ingen ulemper. Om jeg tok det gjennom de så var det ikke noe etableringsgebyr. Tok man det gjennom de trengte man heller ikke bli totalkunde, og kunne bare flytte lånet og dermed forbli i sin vanlige bank. Alle papirer ville bli produsert av f.eks DnB Nor som han anbefalte. Er det noen som har noe erfaring eller kjennskap til hele dette konseptet og kan si litt? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Han "selger" ditt lån for Dnb Nor, og mottar provisjon for dette. Hvis du kan spare på dette er det en grei ting å gjøre, lite arbeid for en pen potensiell innsparing. Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg forstår skepsisen... Ble selv oppgringt av en "rådgiver" (les: Selger) fra eiendomsfinans; et uforpliktende tilbud på mitt lån på litt over 3.000.000,- viste seg å gi ca. 2,5% lavere rente. Ca. 70.000,- /år spart - så jeg takket ja til tilbudet. I samme slengen fikk jeg en oppdatert takstrapport på leiligheten; megler som kom på besøk gjorde dette "gratis" på oppdrag fra eiendomsfinans. Det er riktignok ikke noe som faktisk er "gratis"; men jeg betalte ihvertfall ikke noe for det - og det er jo det som teller! Å være lojal kunde i dag blir sjelden belønnet; det er konkurranseprinsippet som satt ut i praksis ser ut til å fungere.. Men du kan nok sikkert greie å forhandle deg frem til like gode avtaler på egenhånd..... Lenke til kommentar
KS Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Disse låneagentene er noen skurker. Først skaffer dem deg billig lån, så skal dem selge deg alt mulig annet rart at finasielle produkter. Med den viten kan du likevel møte dem med åpne øyne. Når de sender deg et tilbud, bare sjekk på finansportalen.no for å se hvor godt det faktisk er. Kontakt så din egen bank og se om å de kan presse ned renten. Hvis låneagenten er billigst, så kan du velge dem. Vær obs på at banken du blir kunde hos betaler dyrt for å få raskere vekst. En eller annen gang må banken øke sine priser for å tjene inn dette. Da er det på tide å bytte bank igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå