Gå til innhold

Hva er best trådløs mus eller ikke trådløs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Microsoft Wireless Optical Desktop Pro noen måneder nå og synes det er digg med mus og tastatur som kan flyttes fritt uten ledninger som henger og slenger og river ned alt rotet på pultet.

Ulempen er som sagt at man må bytte batterier, men jeg har siden 31. januar bare byttet batteriene på musen en gang og aldri på tastaturet. Og dette er en PC jeg arbeider mange timer på hver dag. Da er det mye surfing, skriving av brev, søknader og slike ting pluss litt pusling med grafikk som er det jeg gjør mest.

Til spill og slikt vil nok en mus med kabel være best, slik som andre har sagt.

En annen ulempe med trådløs mus er at når den først reiser i golvet så reiser den fort og hardt. En har ikke muligheten til å kjekke tak i ledningen og bremse fallet.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Logitech MX700, og den er absolutt helt perfekt. Har ikke opplevd lag i det hele tatt, det eneste er at den går i strømsparemodus dersom den ikke brukes over en litt lengre periode. (den sjekker bare posisjon hvert 3. sek. eller noe sånt, slik at du må bevege musa litt fram og tilbake før den kommer ut av strømsparemodus). Og siden den har ladestasjon og tåler "klattlading", har jeg aldri opplevd å gå tom for strøm. Og jeg bruker mye tid på data'en. Er absolutt å anbefale...

Lenke til kommentar

Mx700 uten tvil:) Den er kanskje litt "tung" men du kan fjerne et lodd inni musa som fjerner det problemet. Uansett.. den glir fint, har ikke treg respons og usb laderen som følger med er finfin. Bruker musa veldig mye og den havner i laderen sånn ca hver 3dje dag.

Husk at den er både trådløs og optisk. Ok rekke vidde på mottakeren og den er ikke avhengig av frisikt.

Beste muse kjøp jeg har foretatt meg. Og.. jeg har ikke fjernet loddet selv og syns nå det er ganske ubehagelig med mus som er for "lette"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...