baBuShKa Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har IT-tentamen imorgen og jeg sliter litt med Input og String i Eclipse. Her er oppgaven vi skulle øve på: http://www.sendspace.com/file/i92hcv Kan noen hjelpe meg med å løse de første oppgavene i Input og oppgave 4-5 i Output? De første oppgavene i Output gikk greit med litt arbeid.. Men jeg vet ikke hva Input er sånn generelt. Og hvordan man benytter String-objekter. Anyone? Ganske ny i programmeriing. Har bare hatt det litt i år. (Allmenn, 3året. IT2) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Bruk scanner klassen for å lese input fra tastatur. import java.util.Scanner; public class Example { public static void main(String args[]){ Scanner tastatur = new Scanner(System.in); String minString; minString = tastatur.next(); System.out.println(minString); } } Se litt på hvilken muligheter du har for å filtrere input med scanner klassen, det finnes flere metoder enn tastatur.next(); Ser jeg har gått glipp av et heftig valgfag på VGS. (Gamle reformen.) Endret 21. april 2009 av data_jepp Lenke til kommentar
emva Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 gir deg noen små hint, bare spør mer om du trenger. for løkker er greie. for( int i = 0 ; i < 4 ; i++) luuper igjenom 4 ganger en klasse som heter Scanner leser inn strenger tabeller holder rede på flere tall, bokstaver (det du vil) for å lage: int[] anArray = new int[10]; for å legge til: anArray[0] = 12; for å lese: System.out.println("Element 0: " + anArray[0]); System.out.println("Element 1: " + anArray[1]); Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ser jeg har gått glipp av et heftig valgfag på VGS. (Gamle reformen.) Ikke egentlig, jeg har samme fag, men vi bruker C# sikkert helt greit hadde det ikke vært for alt Flash tullet(som forsåvidt ikke har noe med C# å gjøre) pluss en elendig lærer... Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Forløkken ja. nå husker jeg litt. Men vi har ikke hatt noe om scannere, og lite om tabeller. Virker litt gresk.. Nordmoen: Tror de sliter med å finne flinke IT-lærere. Litt rart ettersom det er så mange som driver med slikt for tiden.. æsj altså.. Har glemt absolutt ALT. Nå har jeg rotet litt i Eclipse, og fikk: public class Scanner { public static void main(String[] args ) { int n=2; int m=4; for(int i=0;i<m;i++){ System.out.print("*- "); } } } Nå skriver dne ut teksten "*- " m ganger etter hverandre. Hvordan får jeg den til å skri ut denne teksten n linjer? Skal se slik ut: *- *- *- *- *- *- *- *- Skal kun ha en "*- " inne i System.out.print(*- ); Endret 21. april 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Tentamen overstått, og jeg klarte en del. Fikk ikke input pga vi har ikke hatt det før tydeligvis. takk for hjelpen Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Hvordan får jeg den til å skri ut denne teksten n linjer? Ser at du har hatt eksamen, men kommer likevel med et hint på oppgaven over. Dobbel for-løkke. Endret 28. mai 2009 av havardsa Lenke til kommentar
Bulltacho Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 De oppgavene der var sinnsykt dårlig lagd. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 De oppgavene der var sinnsykt dårlig lagd.Jaha? De får jo jobben gjort ... Hvordan ville du ha laget oppgavene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå