Gå til innhold

BK: Havet i myke toner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Refleksjonen skulle jeg også hatt hele av, men da hadde bildet blitt for høyt. En annen begrensning var strandsonen, som ga mindre refleksjon enn hva vannet kunne bidra med :)

 

Høyden kunne du "redusert" ved å forlenge bilder på langs, samt at du da får med mer landskap(forhåpentligvis?).

Lenke til kommentar

Jeg likte det sånn passelig. Det jeg føler ikke er så heldig, er den svake konturen av båten på vei inn i bildet.

Det blir litt feil i det ellers så nydelige bildet, i mine øyne :ph34r:

Pålene fra en gammel brygge er jo et nydelig motiv, og etterbehandlingen er det ikke mye å sette fingeren på! Liker skarpheten...

Men alt i alt et meget bra bilde da!

Lenke til kommentar
Høyden kunne du "redusert" ved å forlenge bilder på langs, samt at du da får med mer landskap(forhåpentligvis?).

 

Joda, jeg vet godt hva perspektiv er, og hvordan jeg kan presse inn mer innhold, men konsekvensen er flerdelt:

 

- Ved å bevege meg lenger ned mot vannet, ville stolpene etter hvert gå inn i landskapet over -- det ville jeg ikke.

- Ved å bevege meg lenger ned mot vannet, ville refleksjonene blitt lengre, og relativt fort gått helt inn på strandsonen, og nødvendigvis ikke være refleksjoner lenger.

- Ved å tilte kameraet, og ta bildet på høykant, ville jeg mistet noe bredde, og fått med steiner og annet rask som lå i vannkanten.

 

Vurderingen på plassen var at jeg ikke hadde noen mulighet til å få med hele refleksjonen, uansett hvordan jeg vinklet bildet.

 

Hva landskapet angår, ønsket jeg ikke å la det ta over for mye av motivet. På grunn av avstanden, vannet, og det svake lyset, var fjell og skog mer diffuse og mørke enn at de kunne bidra som mer enn veldig nedtonet bakgrunn.

Endret av einaros
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt den blurete båten og synes det på en måte forstyrrer det hele ettersom resten er ganske så klart.

 

Båten blir nok mye smak og behag, ja :) Jeg vurderte det dithen at den, sine svakheter til tross, bidro med fyllstoff på en side som ellers ville være noe tom. Jeg kunne gjort kuttet snevrere, men jeg ønsket å ha det dimensjonert liggende, ikke stående, for å kompensere for de lange vertikale linjene.

 

Ellers er jo bildet på langt nær plettfritt, med innslag av støy, urolige refleksjoner og tåkete bakgrunn; så at båten ble noe smurt, ble den proverbiale 'dråpen i havet' :innocent:

Lenke til kommentar
Ellers er jo bildet på langt nær plettfritt, med innslag av støy, urolige refleksjoner og tåkete bakgrunn;

Samt noe støv på sensoren. Det skulle være mulig å klone bort. Det meste stemmer ellers her, bortsett fra den utskjelte båten. Jeg synes den forstyrrer uttrykket til resten av bildet. Bli kvitt båten og støvet så har du et rått bilde.

Lenke til kommentar

Jeg synes det her var vakkert. Usikker på om bildet egentlig ville blitt så mye bedre av å få med hele refleksjonene til de innerste stolpene. Liker stoffligheten i bildet, komposisjonen og himmelen. Båten er jeg usikker på, men den er så diskret også, at den er en detalj for den som stopper opp og dveler litt ved bildet. Inspirerende bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...