LarsCB Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hei Er det noen som kan svare meg på følgede to spørsmål: 1. Hvordan kan jeg fjerne deler av et objekt med et annet objekt i studio max? Eksempelvis hvis jeg skal lage hull til et vindu i en vegg, så mener jeg å huske man kunne lage en boks som var like stor som hullet, plassere den der vinduet skal stå, å "delete by object" eller noe slikt. 2. Går det an å la et bilde bestemme hvordan et objekt skal se ut? Eksempel hvis jeg har en boks og legger på en texture med et bilde av en bokstav på. Kan jeg da få boksen til å renderes som en bokstav? på forhånd takk -LarsCB- Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 1. Du bruker boleans ved å fjerne objekt med et annet. Men dette er sjelden en bra ting. Finnes en plugin som heter powerboleans, som er mye bedre. Det kan være at de nyere 3dsmax'ene er bedre på bolean, det aner jeg ikke da jeg bruker sjelden den funksjonen. 2. Du kan ikke få et objekt til å endre seg til et bilde automatisk. Men du kan bruke opacitymap til å kun rendre bokstaven i texturen og alt det andre er usynlig. Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Det var utrolig kjapt svart Takker så masse WhiteKnight! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå