Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) swap swap swap Endret 23. januar 2012 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva skal tilkobles tven? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har samsung 46a866 (omtrent samme tven som den du nevner) og er veldig veldig fornøyd med bildet på den, både med vanlig digital tv og full HD, men jeg syns at 32" flatskjermer blir litt lite, syns faktisk det ser litt rart ut. Phillips vet jeg lite om, men hvis du kjøper deg 656 tv`n i 40 " tror jeg du absolutt ikke kommer til å angre. Bildet på den er helt rått med tanke på svartnivå og farger. Vet ikke helt hva den koster, men tror den blir billig utover sommeren når det er nye modeller fra Samsung på vei inn. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hva skal tilkobles tven? Panasonic Blu Ray-spiller. For det meste DVD-filmer, men sikkert flere og flere BD-filmer med tiden. Kommer sikkert også til å koble til PC via HDMI noen ganger. Har foreløplig ikke noe lydanlegg, og kommer antakelig ikke til å kjøpe det i år. Muligens jeg kjøper et billig surroundanlegg etter hvert! Jeg har samsung 46a866 (omtrent samme tven som den du nevner) og er veldig veldig fornøyd med bildet på den, både med vanlig digital tv og full HD, men jeg syns at 32" flatskjermer blir litt lite, syns faktisk det ser litt rart ut. Phillips vet jeg lite om, men hvis du kjøper deg 656 tv`n i 40 " tror jeg du absolutt ikke kommer til å angre. Bildet på den er helt rått med tanke på svartnivå og farger. Vet ikke helt hva den koster, men tror den blir billig utover sommeren når det er nye modeller fra Samsung på vei inn. Så 40" blir ikke veldig stort da? Jeg er liksom redd det vil da for stor plass og bli veldig dominerende. Det er Denne du sikter til? Det blir jo 1500 kr dyrere Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva skal tilkobles tven? Panasonic Blu Ray-spiller. For det meste DVD-filmer, men sikkert flere og flere BD-filmer med tiden. Kommer sikkert også til å koble til PC via HDMI noen ganger. Har foreløplig ikke noe lydanlegg, og kommer antakelig ikke til å kjøpe det i år. Muligens jeg kjøper et billig surroundanlegg etter hvert! Jeg har samsung 46a866 (omtrent samme tven som den du nevner) og er veldig veldig fornøyd med bildet på den, både med vanlig digital tv og full HD, men jeg syns at 32" flatskjermer blir litt lite, syns faktisk det ser litt rart ut. Phillips vet jeg lite om, men hvis du kjøper deg 656 tv`n i 40 " tror jeg du absolutt ikke kommer til å angre. Bildet på den er helt rått med tanke på svartnivå og farger. Vet ikke helt hva den koster, men tror den blir billig utover sommeren når det er nye modeller fra Samsung på vei inn. Så 40" blir ikke veldig stort da? Jeg er liksom redd det vil da for stor plass og bli veldig dominerende. Det er Denne du sikter til? Det blir jo 1500 kr dyrere Jeg tror ikke det blir veldig stort, hvor langt unna sitter du? Tror ikke du vil merke noe særlig forskjell på en 37" og en 40 ". Du kan jo kanskje lete etter en som har litt mindre kant rundt selve skjermen også. Mener også å ha hørt at man må ha en viss str på tv`n for å få full effekt med tanke på HD, uten at jeg skal si det som en faktasetning. Husker jeg var veldig nervøs når jeg kjøpte min første 42", og med engang var den sinnsykt svær, men man blir vant til det. Når jeg kjøpte 46" merket jeg nesten ikke forhold på str. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Full HD på en 32" er egentlig bare tull for du vil ikke klare å se forskjell om så du stikker nesa rett opp i tv-en. Ved vanlig sitteavstand vil de aller fleste ikke se forskjell før skjermen er over 50". Full HD har vært en gimmick produsentene har tatt i bruk for å øke prisen på tv-ene. Kontrast, fargegjengivelse og sortnivå er det som teller i forhold til billedkvalitet. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Full HD på en 32" er egentlig bare tull for du vil ikke klare å se forskjell om så du stikker nesa rett opp i tv-en. Ved vanlig sitteavstand vil de aller fleste ikke se forskjell før skjermen er over 50". Full HD har vært en gimmick produsentene har tatt i bruk for å øke prisen på tv-ene. Kontrast, fargegjengivelse og sortnivå er det som teller i forhold til billedkvalitet. Har de fått med seg alle som driver testing av tv også da? Rart de gidder å teste kvaliteten på tv`n med HD signaler hvis det bare bullocks. Jeg ser ihvertfall helt klart forskjell på vanlig DVD og Blu-ray filmer på min 46". Kan hende jeg bare er blåøyd og lettlurt, men jeg er ihvertfall helt lamslått over hvor bra kvalitet det blir på Blu-ray filmer og spill på min tv kontra vanlig DVD og scart signaler. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Full HD på en 32" er egentlig bare tull for du vil ikke klare å se forskjell om så du stikker nesa rett opp i tv-en. Ved vanlig sitteavstand vil de aller fleste ikke se forskjell før skjermen er over 50". Full HD har vært en gimmick produsentene har tatt i bruk for å øke prisen på tv-ene. Kontrast, fargegjengivelse og sortnivå er det som teller i forhold til billedkvalitet. Har de fått med seg alle som driver testing av tv også da? Rart de gidder å teste kvaliteten på tv`n med HD signaler hvis det bare bullocks. Jeg ser ihvertfall helt klart forskjell på vanlig DVD og Blu-ray filmer på min 46". Kan hende jeg bare er blåøyd og lettlurt, men jeg er ihvertfall helt lamslått over hvor bra kvalitet det blir på Blu-ray filmer og spill på min tv kontra vanlig DVD og scart signaler. Men ville du ha sett forskjell på Blu Ray+HD-Ready tv og Blu Ray+TV med Full HD oppløsning? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 scart er jo i 400i eller no så derfor ser du forskjell. selv på en hdklar tv ser man stor forksjell på blueray og dvd... i en bluerayfilm ser man ikke no særlig forskjell på full hd og hd klar tv. kanskje av og til hvis man pauser. men stort sett er det ikke forskjell. Som pc skjerm vil man se forskjell men på filmer og tv så NEI. Du ser ikke forskjell. har mange hd klare og fullhd og ofte er de hd klare bedre på tvseninger pga krever mindre Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 scart er jo i 400i eller no så derfor ser du forskjell. selv på en hdklar tv ser man stor forksjell på blueray og dvd... i en bluerayfilm ser man ikke no særlig forskjell på full hd og hd klar tv. kanskje av og til hvis man pauser. men stort sett er det ikke forskjell. Som pc skjerm vil man se forskjell men på filmer og tv så NEI. Du ser ikke forskjell. har mange hd klare og fullhd og ofte er de hd klare bedre på tvseninger pga krever mindre Jeg bruker jo hdmi eller komponent fra dvd-spilleren, ikke scart. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Haha, jeg tråkka rett i salaten. Det jeg egentlig mente å ha hørt er at HD på en 32" ikke syntes pga str, og så ballet det på seg med HD og full HD. Ser man særlig forskjell på vanlig DVD og HD på en 32"? Det med at forskjellen på HD og full HD ikke er nevneverdig visste jeg. Uff, flause.. beklager så mye. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 scart er jo i 400i eller no så derfor ser du forskjell. selv på en hdklar tv ser man stor forksjell på blueray og dvd... i en bluerayfilm ser man ikke no særlig forskjell på full hd og hd klar tv. kanskje av og til hvis man pauser. men stort sett er det ikke forskjell. Som pc skjerm vil man se forskjell men på filmer og tv så NEI. Du ser ikke forskjell. har mange hd klare og fullhd og ofte er de hd klare bedre på tvseninger pga krever mindre Jeg bruker jo hdmi eller komponent fra dvd-spilleren, ikke scart. oik, men du vil fortsatt se god forskjell på dvd og blueray på hdklar også har mange hd klare og fullhd på jobben og ser ikke forskjell på oppløsninga;*) Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) swap Endret 23. januar 2012 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kommer ann på hva man velger. Kontrast, insynsvinkel og sortnivå har mye mer å si. Du vil ikke se forskjell på full hd og hd klar i så liten størrelse. Feks samsung le32a656 er fullhd og den suger på sd seninger spess med scart tuner. Mens en god hdklar gjør det bedre pga den krever ikke så mye av signalet. Bildet må jo oppskaleres mye til fullhd og da strekkes bildet mens på em hdklar strekkes det mindre. Så og si alle tvkanaler er i sd. De hdkanalene som er er i hd ready format. 720 p. Ergo hdklae tv. På blueray er det minimalt med forskjell. Sammenlignet tver på jobb Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Okei! Det virker som om du har greie på dette, siden du sier du jobber med det. Hva ville du heller anbefalt i stedet for de to jeg har i førsteposten, i nogenlunde samme prisklasse? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Begge 2 er knallgode. har begge på jobben. jeg ville gått for philipsen pga den er best på tvsignaler og gir godt bilde:) samsungen har sterkere farger men litt mer unaturlig. husk philipsen har ikke vga ingang. philips er min favoritt der hvis det sto mellom de 2 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Begge 2 er knallgode. har begge på jobben. jeg ville gått for philipsen pga den er best på tvsignaler og gir godt bilde:) samsungen har sterkere farger men litt mer unaturlig. husk philipsen har ikke vga ingang. philips er min favoritt der hvis det sto mellom de 2 Okei. Jeg trenger ikke vga, bruker hdmi fra pc uansett. Jobber du i en kjede? I såfall, hvilken? Hadde vært kjekt å sett den før jeg kjøpte den over nett Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 i euronicskjeden. men ikke sikkert alle ha de inne da begge er utgående model de neste mnd Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Begge 2 er knallgode. har begge på jobben. jeg ville gått for philipsen pga den er best på tvsignaler og gir godt bilde:) samsungen har sterkere farger men litt mer unaturlig. husk philipsen har ikke vga ingang. philips er min favoritt der hvis det sto mellom de 2 Hvis det ikke står mellom de to da? Hva ville du anbefalt helt uavhengig av hva jeg har sagt, men i samme prisklasse? Er åpen for HD-Ready (ikke FullHD) også, hvis det gir meg en bedre tv! Sorry hvis jeg maser Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 panasonic px80/81 eller lg42pg6000 panasonic px80/81 finnes i 37" veldig god tv:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå