Glufsa Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Releaseparty hos FreeCode kl. 17-21 Torsdag. Bare å komme! noen som vet om dette er ved hver nye version? eller noe lignende ved neste da? må komme meg på et sånt, men denne gangen passet dårlig Er ved hver versjon ja, så vi sees i oktober! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Er det mulighet for å bruke UUID istedenfor standard /dev/sdxX i Grub's menu.lst? root=/dev/disk/by-uuid/PARTISJONENS-UUID alternativt root=/dev/disk/by-label/PARTISJONENS-LABEL Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Dere som snakker om X1200 / X1250 så er vel disse fortsatt støttet i den nye ATI-drivern? For disse er ikke R500-basert, men RS690M. Virker ikke som det er støttet nei - mitt X1200 kort fungerer som nevnt ikke med 9.04. Installerte også til slutt den siste prop. driveren 9.4. Den feilet så det sang (ble litt picasso farger på skjermen..that's all). Ut av boksen (frie driveren) fikk jeg kun 1200x1024 oppløsning uten 3D støtte. Dvs. etter noe fikling fikk jeg det, den krasjet stort rett ut av boksen med en gang. Googlet på problemet og er visstnok ikke alene.Slik jeg ser det må en bruke den frie driveren på denne typen kort, og en kan ikke regne med samme ytelse som en fikk med ATI sin 9.3 driver. i 8.10. Her og orginalen her er mer info. Synd egentlig, for det er mange pc'er der ute med X1200/X1250 osv..som da ikke får nyte jaunty i full blomst........ Endret 23. april 2009 av datafeilen Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Jeg nedlastet: Ubuntu-9.04-desktop-i386.iso [32-Bit] Fra FTP/Uninet via link fra Ubuntu.com sin side. Dette ble mine Summer: Det kan hende at de ikke er riktige. MD5: 66fa77789c7b8ff63130e5d5a272d67b SHA1: 19aabf327fdbde9e66db54dc04e3a83b92f70280 Hash Calc for Windows: http://www.freedownloadmanager.org/downloa...shCalc_27712_p/ Beste programmet jeg finner. Hva ble deres summer? Endret 23. april 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Tradisjon tro, har jeg lastet ned torrenten av Kubuntu og skal dele den i ett døgn framover. Fant ikke Ubuntu torrenten, er det noen som har en link til den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hvordan oppgraderer man fra 8.10 Desktop til 9.04 Netbook Remix? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Lord Grÿllwotth: Dine summer er riktige. MD5 SHA1 Gaute65 ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/ubuntu-iso/9.04/ Her kan man laste ned hele iso-en hvis man vil, eller en torrent. khaffner: "update-manager -d" eller "apt-get upgrade" for å oppdatere fra 8.10 til 9.04. Nå som det er lansert kan du bare kjøre update manager gui-et og velge å oppdatere derfra. Så installerer du netbook-launcher, logger ut og starter en sesjon der du velger netbook. Dernest kan du velge dette som forvalg hvis du liker det. Slik kan man også teste andre ting og finne ut hva som er ditt foretrukne brukergrensesnitt, eksempelvis kde (kubuntu), xfce (xubuntu), openbox (crunchbang) osv. Endret 24. april 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg postet det samme i en annen tråd. Og nå har jeg endelig fått ny bakgrunn på bærbaren... Var jo ikke store endringene... System -> Avslutt er borte. Så nå må jeg trykke på Av og På knappen for og få alle mulighetene (Dvalemodus osv)... Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hadde vært fint om endelig to-skjerms oppsett (to skjermer med ulik oppløsning) blir lettvint å sette opp. Det er primært dette som har stoppet meg når jeg har prøvd Ubuntu tidligere. Må man inn å kødde i xconf.org for å få det til nå? Jeg kjørte to skjermer med mitt 8800GTS 512 kort i 8.10 (kubuntu riktignok) så lenge jeg kjørte xconf i root var det ikke noe problem å sette opp to ulike oppløsninger (24" WS og 19") samt å lagre disse. Oppgraderte til 9.04 i går, ikke noe problem der heller. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Prøvde meg på ubuntu 9.04 amd64 desktop i dag. Minst like mye rør som tidligere med flere skjermer. Jeg har et ATI HD4870 og med frie drivere så var det greit å sette opp riktig. Problemet er at de frie driverne ikke duger til 3D. Jeg enablet proprietary drivers og restartet. Da ble maskinen i praksis ubrukelig fordi Xorg brukte 100% CPU. I tillegg var skjermene tilbake i den totalt ubrukelige mirror mode. Jeg skiftet tilbake til frie drivere og lastet ned Catalyst 9.5 for Linux og installerte denne. Problemene med Xorg var da borte og 3D fungerte fint, men å få skrudd av mirror mode var ikke lett. Den innebygde display dialogen i Ubuntu ga inntrykk av at den skulle fikse det, men at den trengte en restart. Etter restart var det imidlertid ingenting som var fikset (i motsetning til på frie drivere). Jeg prøvde meg så på å få satt opp dette i ATI kontrollpanel men det nærmeste jeg kom var at sekundærskjermen overhodet ikke fungerte men at jeg i det minste fikk primærskjermen opp i native oppløsning. Jeg ser for meg at man i praksis bør kaste de proprietære driverne på sjøen og heller vente på at de frie driverne får bedre 3D-støtte. Noen som kan anbefale en annen distro i mellomtiden? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hva får deg til å tro at dette vil være bedre i en annen distro? Eller at problemet er uløsbart i Ubuntu? Det er kun små variasjoner mellom den grafiske program-stacken i de ulike distroene. Vil du ha hjelp til å fikse det, opprett en tråd i GNU/Linux forumet. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Prøvde meg på ubuntu 9.04 amd64 desktop i dag. Minst like mye rør som tidligere med flere skjermer. Jeg har et ATI HD4870 og med frie drivere så var det greit å sette opp riktig. Problemet er at de frie driverne ikke duger til 3D. Jeg enablet proprietary drivers og restartet. Da ble maskinen i praksis ubrukelig fordi Xorg brukte 100% CPU. I tillegg var skjermene tilbake i den totalt ubrukelige mirror mode. Jeg skiftet tilbake til frie drivere og lastet ned Catalyst 9.5 for Linux og installerte denne. Problemene med Xorg var da borte og 3D fungerte fint, men å få skrudd av mirror mode var ikke lett. Den innebygde display dialogen i Ubuntu ga inntrykk av at den skulle fikse det, men at den trengte en restart. Etter restart var det imidlertid ingenting som var fikset (i motsetning til på frie drivere). Jeg prøvde meg så på å få satt opp dette i ATI kontrollpanel men det nærmeste jeg kom var at sekundærskjermen overhodet ikke fungerte men at jeg i det minste fikk primærskjermen opp i native oppløsning. Jeg ser for meg at man i praksis bør kaste de proprietære driverne på sjøen og heller vente på at de frie driverne får bedre 3D-støtte. Noen som kan anbefale en annen distro i mellomtiden? Ja prøv windows xp / vista / 7 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Eller kjøp et Nvidia skjermkort men den ytelsen du trenger. Det finnes vell ingenting som krever eit skjermkort som koster meir enn 300 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå