abene Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ubuntu 9.04 er klar torsdag - lanseringskandidaten kan lastes ned allerede nå. Les mer Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Releaseparty hos FreeCode kl. 17-21 Torsdag. Bare å komme! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Releaseparty hos FreeCode kl. 17-21 Torsdag. Bare å komme! ubuntu.no Jeg kommer. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva disktures borsett i fra ms hat og alt det fele de står for? Ser enkelte har Hex is the new black i signaturen liksom. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kan man oppgradere fra RC til fullversion? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva disktures borsett i fra ms hat og alt det fele de står for? Ser enkelte har Hex is the new black i signaturen liksom. Det diskuteres veldig lite om ms i det hele tatt.. Kan man oppgradere fra RC til fullversion? ja, som oftest er det ingen forskjell Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Mente da som i oppdatere, ikke oppgradere. Altså bare bruke vanlige automatiske oppdateringer i pakkebrønnen, slik at man får fullversion? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Mente da som i oppdatere, ikke oppgradere. Altså bare bruke vanlige automatiske oppdateringer i pakkebrønnen, slik at man får fullversion? Den sier i fra at du skal oppgradere til stable om jeg ikke husker helt feil. Ellers så gjør den det bare automagisk ... Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Mente da som i oppdatere, ikke oppgradere. Altså bare bruke vanlige automatiske oppdateringer i pakkebrønnen, slik at man får fullversion? Det jeg mente var at det som oftest ikke er noen forskjell på RC og fullversjonen, og at det oppdateres automatisk Endret 21. april 2009 av Glufsa Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ok, gjelder dette for betaer og? Vil det bli noe ytelsestap fra å oppdatere fra RC til Stable kontra fresh Stable? Lenke til kommentar
Alaka Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ikke noe ytelsestap nei. Det som av og til hender er at om man oppdaterer fra en tidligere versjon til alpha\beta av en ny kan det oppstå problemer og ekstra bugs enn med en fresh install av den alpha\beta-versjonen, men har man allerede en "velfungerende" beta innstallert vil man bare trenge å innstallere de oppdateringene som er, og når release-date kommer så har man en like oppdatert og velfungerende versjon som de som har fresh install. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hadde vært fint om endelig to-skjerms oppsett (to skjermer med ulik oppløsning) blir lettvint å sette opp. Det er primært dette som har stoppet meg når jeg har prøvd Ubuntu tidligere. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hadde vært fint om endelig to-skjerms oppsett (to skjermer med ulik oppløsning) blir lettvint å sette opp. Det er primært dette som har stoppet meg når jeg har prøvd Ubuntu tidligere. Må man inn å kødde i xconf.org for å få det til nå? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva disktures borsett i fra ms hat og alt det fele de står for? Ser enkelte har Hex is the new black i signaturen liksom. Unnskyld, men hva var poenget med det der? Ingen har nevnt MS i tråden, så kommer du og disser ett fritt arrangement som du vet ingenting om, og serverer ett personangrep på toppen av det hele. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hadde vært fint om endelig to-skjerms oppsett (to skjermer med ulik oppløsning) blir lettvint å sette opp. Det er primært dette som har stoppet meg når jeg har prøvd Ubuntu tidligere. Må man inn å kødde i xconf.org for å få det til nå? Det finnes GUI-verktøy for å sette opp flere skjermer, men min erfaring er at det i alle fall ikke har funka så bra når jeg har brukt det. Jeg er ikke så opptatt av om man kan fikse dette i GUI eller i en conf-fil, det viktigste er at det er lettvint og at det fungerer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Anbefaler ingen med Intel skjermkort å oppgradere grunnet nye drivere som prøver å gjere noko "nytt" Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har ingen problemer med å bruke et toskjermsoppsett, men det fungerer ikke like bra som i Windows, etter min mening. Det virker som om Nvidia-driverne har problemer med å bestemme seg for hvilken skjerm som faktisk er hovedskjermen. Dersom jeg velger 19" LCD-skjermen min som hovedskjerm, opplever jeg til stadighet at menyene og ikonene havner på TVen min. Veldig irriterende, men er ikke alltid det skjer. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Toskjerms-oppsett i TwinView fungerer veldig fint her. Da med laptopskjermen som sekundær skjerm, og en ekstern skjerm som den primære. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Bare for og få en klarhet i det. Jeg GIDDER ikke og vente lengere. Så vis jeg installerer Ubuntu 9.04 "Betaen" så kan jeg veldig enkelt oppgradere til 9.04 Release på Torsdagen uten problemer? Og PS. Jeg har en egen /home patisjon. Går det bra uten og formatere den? Jeg har i fra før av 8.10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå