Stacker Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har en Multinote Compal HEL80 og Linux Mint installert.Først vil jeg bare si at jeg er ganske fersk, og det mest jeg får til i linux er fra min gode venn "Google", så trenger ting inn med teskje. Kommer en høy frekvent lyd fra USB portene, og har kunnet ta lyden vekk med "sudo rmmod uhci_hcd" kommando i terminalen. Men da funker jo selvfølgelig ikke usb portene, og kan ikke bruke de. Aktivisrte dem igjen med "sudo rmmod uhci_hcd", og da funker jo de igjen, men pipelyden er også tilbake. Hadde dette problemet for lenge siden, med en annen distro og husker jeg fikk til å fjerne pipelyden, men at usb portene likevel funket. Noen som har noen ideer til hvordan man løser dette, så hadde vært veldig fint. Begynner å bli litt gal av den bakgrunnslyden:) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 USB-portene i seg selv er ikke stand til å lage lyd (hvis det ikke er noe riv ruskende galt et sted, og da bør maskinen på service). Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jøss, piping fra USB-portene har jeg aldri hørt om. Hardware-feil! Kommer lyden uten noen USB-enheter tilkoblet? Bare for sikkerhets skyld prøv "sudo rmmod pcspkr" og se om det gjør noe. Kan være at lyden faktisk kommer fra PC-høytaleren. Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Kanskje ikke selve USB portene som lager lyd, men ihvertfall så husker jeg at jeg fant diskusjoner om dette på nett for en del år siden når jeg hadde problemet før. Da skulle man deaktivere eller noe sånt med USB-portene så ville lyden forsvinne. Og får jo lyden til å forsvinne når jeg gjør dette. Har ingen ting å si om noe er plugget inn eller ikke. Bare konstant lyd. Får bare koble ut når jeg ikke bruker USB portene da, og ellers ha den lyden i bakgrunnen hvis det ikke er noen annen løsning....... Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Prøvde du "sudo rmmod pcspkr" ? Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Ja, var ikke noe som skjedde med når jeg prøvde "sudo rmmod pcspkr". Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hadde du dette problemet når/hvis du hadde windows? Hvis ja, kan det være en elektrisk feil (kondensator/spole) som lager den høyfrekvente lyden, og ikke er problem med software/operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå