geokri Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Vi skal kjøpe inn et program for å lage opplæringsvideoer på litt forskjellig programvare, det første jeg kom over var Adobe Captivate, har testet det, og det gjør alt jeg ønsker. Men så ser jeg, og har fått anbefalt av andre Camtasia, men gidder ikke laste ned og teste, derfor spør jeg her, da de som anbefalte det ikke kunne svare meg. I Captivate er det en mulighet for å lage "interaktive" presentasjoner, slik at jeg velger at brukeren må klikke på "Start" -> "Programmer" osv. i flash videoen.. for å komme seg videre i opplegget. Er det en slik mulighet i Camtasia? Evnt. finnes det andre programmer som er bedre til dette? Er jo og slik at Camtasia koster halvparten og vell så det av Captivate, noe økonomiavd. alltid setter pris på Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Har du sjekket ut Articulate? Det er også et godt verktøy... Tror de vanligste programmene for denne type arbeid er Camtasia Studio, Adobe Captivate og Articulate. Er i hvertfall de jeg har sett mest hyppig i bruk og mest omtalt på nettet. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 har ikke sett på articulate, og nu er jeg i gang med Captivate:) Fungerer perfekt. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 har ikke sett på articulate, og nu er jeg i gang med Captivate:)Fungerer perfekt. men det er jo så dyrt. sjekk ut wink også Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Holder på med akkurat det samme og har testet ut tre-fire programmer. Det jeg opplever som utfordring er at filene blir veldig store eventuelt at de som skal se på filmene sliter med codec. Har dere gjort noen erfaringer på hvordan man best løser dette? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har brukt Camtasia før og jeg forandre alltid codec til en mer vanlig variant enn Camtasia sin egen codec. Mye mindre i størrelse og jeg ser ihvertfall ingen forskjell på enkle ting. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 alt jeg lager i captivate er til flash, så ingen problem med codec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå