banned Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Noen som vet om man får beskjed om man får sperre på lappen? Eller er det sånn at man må finne ut av det selv, eventuelt finne ut av det gjennom å søke om lappen? Jeg har fått et forelegg for noe jeg nødig vil nevne her, men sto ikke noe om det der, så da får jeg kanskje ikke det? Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 tenker du på utsettelse på lappen? men du skal vel uansett ha beskjed. Vist du ikkje har hørt noe så går det mest sansynlig fint Lenke til kommentar
banned Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Ja, utsettelse. Okei, håper da inderlig det Har bare hørt flere nevne at de ikke visste det før de søkte om lappen Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Er saken din avsluttet? Du ga ikke så mye info, men det kan ta tid før en sak kommer opp. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Dersom du har fått forelegget skal det stå der hvorvidt du har fått sperrefrist. Lenke til kommentar
banned Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har fått forelegget ja, og sto ikke noe om det der. Så da kan jeg ta det med ro ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Da kan du ta det med ro. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Da kan du ta det med ro. Ikke nødvendigvis. På forelegg som gjelder brudd på narkotikalovgivningen f.eks. står det ikke noe om sperrefrist på sertifikatet. Likevel så får man ikke sertifikat om man har en slik sak på seg de siste to år eller noe sånt noe. Mange som bare har blitt tatt med en liten joint eller noe som har gått på en smell på den der. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Helt riktig Lars. Politiet vurderer hver enkelt som skal ha førerkort ved sjekk av vandel. Har du ikke tilfredstillende vandel, mtp narkotikabruk, alkohol, vold o.l får du ikke førerkort. Lenke til kommentar
banned Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Forelegget gjelder en handling/handlinger som skjedde i samsvar med inntak av alkohol.. Kan det da ha noe å si ? :O Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det kommer vel helt an på hva du gjorde. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Da kan du ta det med ro. Ikke nødvendigvis. På forelegg som gjelder brudd på narkotikalovgivningen f.eks. står det ikke noe om sperrefrist på sertifikatet. Likevel så får man ikke sertifikat om man har en slik sak på seg de siste to år eller noe sånt noe. Mange som bare har blitt tatt med en liten joint eller noe som har gått på en smell på den der. Jeg ser jeg forklarte meg noe unøyaktig: Da kan han ta det med ro i forhold til formell sperrefrist. Det er riktig som du sier at det skal vurderes om han er skikket til å føre motorvogn når han søker om førerkort. Det er derimot ikke riktig at man må ha fullstendig ren vandel; politiet har plikt til å foreta en konkret vurdering. Det som er relevant er gjerne alkohol og narkosaker, men sjelden volds- og sedelighetssaker. Slik banned selv presenterer saken virker det ikke som om det vil ha noe videre mye å si. Nå er det da alltid to sider av en sak, da, så jeg skal langt fra presentere noen garanti... Kan havne i ansvar for sånt! Lenke til kommentar
banned Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Hmm, tror nesten jeg må dra på politistasjonen eller noe sånt å finne det ut for sikkert. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 I mine yngre dager (var vel 17 år) var jeg ute med pappa's bil etter noen øl. Fikk da utsettelse på lappen (og bot), men informasjon om utsettelsen kom i et eget brev, en god stund i ettertid. Lenke til kommentar
banned Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Sendte inn søknad i dag, så får bare vente og se Men går vel bra. Håper jeg Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 håper for din skyld at det går bra ^^ Lenke til kommentar
banned Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Ja, hvis det ikke gjør det dør jeg Men er min egen feil, så skal ikke klage. Lenke til kommentar
banned Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Hei igjen folkens. Vet ikke om jeg kan dra opp denne tråden igjen, kan egentlig ikke reglene på dette, men prøver Jeg har fått svar, jeg fikk ta lappen. Men.. Nå har jeg fått en narkosak på meg.. Jada, jeg vet det er dust.. Jeg får påtaleunnlatelse, så forsvinner om et halvt år fra rullebladet sa de (sånn som jeg forsto det) Må gå på urinprøver dette halve året.. Betyr dette at jeg ikke kan starte på lappen før det halve året har gått? Personen jeg snakka med i politiet visste ikke dette.. Må de sjekke det vandelsattestgreiene på nytt? Noen som har litt peiling? :/ Jeg er forvirra Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hvis du først har fått en godkjent vandelsuttalelse kan du kjøre opp med denne. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det kan han ja, men han kan allikavel bli nektet førerkort etter oppkjøring, da vandelen igjen vil bli vurdert ved utlevering av førerkort. Narkotikadom vil sette en stopper for utsteding av førerkort vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå