Gå til innhold

Sperre på lappen


banned

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man får beskjed om man får sperre på lappen? Eller er det sånn at man må finne ut av det selv, eventuelt finne ut av det gjennom å søke om lappen? Jeg har fått et forelegg for noe jeg nødig vil nevne her, men sto ikke noe om det der, så da får jeg kanskje ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan du ta det med ro.

Ikke nødvendigvis. På forelegg som gjelder brudd på narkotikalovgivningen f.eks. står det ikke noe om sperrefrist på sertifikatet. Likevel så får man ikke sertifikat om man har en slik sak på seg de siste to år eller noe sånt noe.

 

Mange som bare har blitt tatt med en liten joint eller noe som har gått på en smell på den der.

Lenke til kommentar
Da kan du ta det med ro.

Ikke nødvendigvis. På forelegg som gjelder brudd på narkotikalovgivningen f.eks. står det ikke noe om sperrefrist på sertifikatet. Likevel så får man ikke sertifikat om man har en slik sak på seg de siste to år eller noe sånt noe.

 

Mange som bare har blitt tatt med en liten joint eller noe som har gått på en smell på den der.

 

Jeg ser jeg forklarte meg noe unøyaktig: Da kan han ta det med ro i forhold til formell sperrefrist. Det er riktig som du sier at det skal vurderes om han er skikket til å føre motorvogn når han søker om førerkort. Det er derimot ikke riktig at man må ha fullstendig ren vandel; politiet har plikt til å foreta en konkret vurdering. Det som er relevant er gjerne alkohol og narkosaker, men sjelden volds- og sedelighetssaker.

 

Slik banned selv presenterer saken virker det ikke som om det vil ha noe videre mye å si. Nå er det da alltid to sider av en sak, da, så jeg skal langt fra presentere noen garanti... Kan havne i ansvar for sånt! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen folkens. Vet ikke om jeg kan dra opp denne tråden igjen, kan egentlig ikke reglene på dette, men prøver :p

 

Jeg har fått svar, jeg fikk ta lappen. Men.. Nå har jeg fått en narkosak på meg.. Jada, jeg vet det er dust.. Jeg får påtaleunnlatelse, så forsvinner om et halvt år fra rullebladet sa de (sånn som jeg forsto det) Må gå på urinprøver dette halve året..

Betyr dette at jeg ikke kan starte på lappen før det halve året har gått? Personen jeg snakka med i politiet visste ikke dette.. Må de sjekke det vandelsattestgreiene på nytt? Noen som har litt peiling? :/ Jeg er forvirra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...