Gå til innhold

Koble til nett med telefonen (Telenor og SE)

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble til nettet med mobiltelefonen min som er en Sony Ericsson K660i og Ubuntu 8.10, som skal ha automatiske profiler for 3G, gjennom den medfølgende datakabelen. Når jeg kobler i kabelen, trykker på nettverksikonet og velger telefonen min får jeg beskjed om å konfigurere nettverket. Ubuntu gir meg noen valg og jeg velger Telenor og deretter setter den opp nettet automatisk. Problemet er når jeg prøver å koble til, så får jeg beskjed på telefondisplayet om at tilkoblingen mislyktes.

Dette synes jeg er merkelig siden det fungerer fint i Windows gjennom Sony Ericsson PC Suite.

Jeg fant ut at Windows ringer opp til *99***1# og det fungerer, mens Ubuntu prøver å ringe *99# uten å få kontakt. Har prøvd å bytte uten at det hjelper stort.

Noen som har erfaring med liknende eller "opskriften" på en internettprofil jeg kan sette opp manuelt?

Er på ferie og har kun laptoppen så får helt spasmer av å sitte med Windows.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å koble til nettet med mobiltelefonen min som er en Sony Ericsson K660i og Ubuntu 8.10, som skal ha automatiske profiler for 3G, gjennom den medfølgende datakabelen. Når jeg kobler i kabelen, trykker på nettverksikonet og velger telefonen min får jeg beskjed om å konfigurere nettverket. Ubuntu gir meg noen valg og jeg velger Telenor og deretter setter den opp nettet automatisk. Problemet er når jeg prøver å koble til, så får jeg beskjed på telefondisplayet om at tilkoblingen mislyktes.

Dette synes jeg er merkelig siden det fungerer fint i Windows gjennom Sony Ericsson PC Suite.

Jeg fant ut at Windows ringer opp til *99***1# og det fungerer, mens Ubuntu prøver å ringe *99# uten å få kontakt. Har prøvd å bytte uten at det hjelper stort.

Noen som har erfaring med liknende eller "opskriften" på en internettprofil jeg kan sette opp manuelt?

Er på ferie og har kun laptoppen så får helt spasmer av å sitte med Windows.

jeg har en SE c702. i 8.10 kom den opp i network manager uten at det virket, slik som hos deg. nå som jeg har oppgradert til 9.04 (beta, ferdig om to dager) funker det smertefritt. så du kan satse på å oppgradere (hvis du har nett på andre måter), men det kan jo ødelegge andre ting for deg..

Lenke til kommentar

Takker for hurtig svar.

Da må jeg isåfall vente til jeg kommer hjem. For å opgradere uten nett er totalt umulig. :/

Har du mulighet til å sende meg hvilke instillinger Network Manager bruker i de manuelle instillingene på telefonen din hvis du har Telenor?

Jeg tenker på sånt som IP, det oppringte nummeret osv.

Jeg har en mistanke om at problemet ligger i at begge disse telefonene har støtte for super-3G(HSDPA) som er en ganske så ny teknologi.

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar
Jeg har en mistanke om at problemet ligger i at begge disse telefonene har støtte for super-3G(HSDPA) som er en ganske så ny teknologi.

"Super-3G" er langt ifra nytt, og var heller ikke noe nytt da Ubuntu 8.10 kom ut. Jeg anbefaler deg også å legge inn 9.04 når final versjon kommer om 2 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...