nander Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg vil gjerne bruke Net_monitor for å koble meg på internett. (ISDN) jeg kan bruke denne som root, men ikke som vanlig bruker. Er det noen som vet hvordan kan jeg endre permissionen på denne komandoen, slik at alle brukerene kan ringe opp? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 chmod 777 fil burde vel fungere ? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 chmod 777 fil burde vel fungere ? Ingen god idé, ville heller brukt chmod 755 <filnavn> Bedre sikkerhet... MarcelSB Lenke til kommentar
nander Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 :o Når jeg gjør det dere foreslo som root, får jeg opp meldingen: Chmod: failed to get attributes of ’net_monitor’: no such file or directory Når jeg bare skriver ‘net_monitory’ kommer det et vindu opp som lar meg styre ISDN koblingen min… Noen forslag til hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 :o Når jeg gjør det dere foreslo som root, får jeg opp meldingen: Chmod: failed to get attributes of ’net_monitor’: no such file or directory Når jeg bare skriver ‘net_monitory’ kommer det et vindu opp som lar meg styre ISDN koblingen min… Noen forslag til hva jeg gjør galt? Skriv which net_monitor , og skriv så chmod 755 detsomkomoppetterdenforrigekommandoen Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Eller whereis net_monitor chmod 755 <det du kom frem til> MarcelSB Lenke til kommentar
nander Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 og som vanlig bruker får jeg kjørt den.. men den krever fortsatt root passord... noe som passer heller dårlig...... noen forslag? (håpfult ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå