Gå til innhold

Canal Digital Tråden!

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop gått fra NextGentel 20 / 1 mbit til Canal Digital 1/1mbit! :cry:

Noe som er en merkbar forskjell! Borettslaget hadde en genial idè om og få lagt inn en felles internett oppkobling som ble plusset på i husleia, og to nett går ikke med min økonomi :D Men nok om det, en liten samletråd for oss som har Canal Digital, triks, tips og erfaringer :D

Kommer da med mine til nå positive / negative merknader for Canal Digital.

Positive

- Veldig bra responstid (ms) spessielt for meg som spiller CS:S rundt 17 i ms til servere i skandinavia!

- Får det jeg skal ha, da mener jeg med p2p, ftp og download. (Faktisk litt over ++;) )

Negativt

- De struper p2p trafikk :O

- Router som ikke kan acsesses via Web-grensesnitt :O

Spørsmål

- Kom hjem og så de hadde vert og installert bredbånd, og forventet og se at min nextgentel router var erstattet med en Canal Digital. Men der tok eg feil for routeren var koblet til TV- uttaket? Whaat? Noe spesielle meninger om dette? Positivt? Negativt?

- Har ikke knotet inne i routeren enda, hvordan er grensesnittet her? Enkelt og greit? Og er det mulig og åpne porter?

Der var mine erfaringer / spørsmål :D

Kom gjerne med egne inspill og meninger ;)

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canal digital leverer eit modem i brigde så det er ingenting å rote inne på denne for, alt er åpent pr def. (nokon unntak men det ligger i nettet og ikkje i modemet)

At det er er kobla til TV-uttaket har også ei god forklaring, CD kjører på egen infrastruktur og då trenger ikkje å vere avhengig av telenorsentralene og avstanden til dei. Den åpenbare fordelene er at det er CD som har ansvaret heile veien, ikkje slik telefonnettet, med at alt skal innom telenor om det er feil mellom deg og sentralen.

Når det gjeld hastigheiter så vil du nok kunne få CDs tilbud til 347,- ekstra for 20/4mbit då borrettslaget har nok den utvida pakken. Noko som får NGT sin til å bli meir fislete

Lenke til kommentar

Sitter med 8/3 (har aktiv så dobbel retur hastighet) hatt de nå i 5-8 år eller noe. Vært så fornøyd.

Stabil linje. Har dettet ut 2 ganger eller noe de siste 3 årene.

Jeg får ca. 1000 KB/s på P2P. Har også dem som TV-leverandør :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...