Gå til innhold

[Løst]Feil under flytting av fil: Permission denied

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ligger mappen "gt68xx"?

Hvis den ligger utenfor din hjemmemappe betyr det at du ikke har skrivetilgang, og trenger administratorrettigheter. Mange er fristet til å gi deg en instruks som krever terminalen, siden det er enklest for de som kan det, men ønsker du en grafisk filbehandler gjør du slik, og her regner jeg med at du bruker GNOME (skriv ALLTID hvilken distribusjon du bruker!). Si ifra hvis du bruker KDE eller annet.

- Trykk ALT+F2

- Skriv gksudo nautilus

- Trykk enter

- Tast ditt passord

Nå har du en filbehandler med alle rettigheter. Dine hjemmefiler ligger i /home, som du finner ved å gå inn på "File system" som er / (root) i Nautilus og så gå inn på home

Lenke til kommentar
Hvor ligger mappen "gt68xx"?

Hvis den ligger utenfor din hjemmemappe betyr det at du ikke har skrivetilgang, og trenger administratorrettigheter. Mange er fristet til å gi deg en instruks som krever terminalen, siden det er enklest for de som kan det, men ønsker du en grafisk filbehandler gjør du slik, og her regner jeg med at du bruker GNOME (skriv ALLTID hvilken distribusjon du bruker!). Si ifra hvis du bruker KDE eller annet.

- Trykk ALT+F2

- Skriv gksudo nautilus

- Trykk enter

- Tast ditt passord

Nå har du en filbehandler med alle rettigheter. Dine hjemmefiler ligger i /home, som du finner ved å gå inn på "File system" som er / (root) i Nautilus og så gå inn på home

/usr/share/sane/gt68xx/ Men blir ikke særlig bedre når jeg limer inn PS1Dfw.usb.

Scanneren er en Packard Bell Diamond 2400, som egentlig er en Mustek av et eller annet slag.

Jeg kjører Mint6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...