Jan-E. Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 I forbindelse med scanneren skal jeg lime inn filen "PS1Dfw.usb" i mappen "gt68xx" men får denne meldingen "Feil under flytting av fil: Permission denied". Hva er det nå jeg gjør feil? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Tenker du glemmer å bruke sudo Trodde det bare var å kopiere filen fra skrivebordet og rett i mappen. Må jeg innom terminal for å gjøre dette, og har du en "oppskrift" på det? Er fersk!!! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) For Ubuntu eller andre Gnome baserte distroer: sudo nautilus For Kubuntu og andre KDE baserte distroer: sudo dolphin EDIT: Ikke den beste eller trygeste måten, men hvis du er fersk vil dette være enklest Endret 21. april 2009 av Nordmoen Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Er nå gui i de fleste distroer for å installere skrivere og scannere, eller? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hvor ligger mappen "gt68xx"? Hvis den ligger utenfor din hjemmemappe betyr det at du ikke har skrivetilgang, og trenger administratorrettigheter. Mange er fristet til å gi deg en instruks som krever terminalen, siden det er enklest for de som kan det, men ønsker du en grafisk filbehandler gjør du slik, og her regner jeg med at du bruker GNOME (skriv ALLTID hvilken distribusjon du bruker!). Si ifra hvis du bruker KDE eller annet. - Trykk ALT+F2 - Skriv gksudo nautilus - Trykk enter - Tast ditt passord Nå har du en filbehandler med alle rettigheter. Dine hjemmefiler ligger i /home, som du finner ved å gå inn på "File system" som er / (root) i Nautilus og så gå inn på home Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hvor ligger mappen "gt68xx"? Hvis den ligger utenfor din hjemmemappe betyr det at du ikke har skrivetilgang, og trenger administratorrettigheter. Mange er fristet til å gi deg en instruks som krever terminalen, siden det er enklest for de som kan det, men ønsker du en grafisk filbehandler gjør du slik, og her regner jeg med at du bruker GNOME (skriv ALLTID hvilken distribusjon du bruker!). Si ifra hvis du bruker KDE eller annet. - Trykk ALT+F2 - Skriv gksudo nautilus - Trykk enter - Tast ditt passord Nå har du en filbehandler med alle rettigheter. Dine hjemmefiler ligger i /home, som du finner ved å gå inn på "File system" som er / (root) i Nautilus og så gå inn på home /usr/share/sane/gt68xx/ Men blir ikke særlig bedre når jeg limer inn PS1Dfw.usb. Scanneren er en Packard Bell Diamond 2400, som egentlig er en Mustek av et eller annet slag. Jeg kjører Mint6. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Det var feil fil jeg prøvde å lime inn. Fant filnavnet jeg skulle bruke på XP-Cd'en til scanneren og nå er alt i sjønneste orden. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå