Evju Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg har akkurat fått meg HD4870x2 i hus, og vil nå koble til min Sony 40W4000 for å nyte full HD på TV'en. Dessverre har jeg litt problemer: - Under oppstart får jeg et kraftig rødt flimmer over hele skjermen, men jeg ser post, og vet følgelig at PC'en har kontakt med TV'en. - I det jeg kommer inn i Windows (Vista 64-bit), går TV'en svart, og mister tydeligvis all kontakt med PC'en. Verdt å vite: - Har oppgradert driverne - Byttet DVI-utgang fra skjermkortet - Har fått det til å funke med VGA-tilkobling (men da bare 1368*768) - Har forsøkt å stille inn TV'en slik det visstnok skal gjøres. - Med tidligere drivere har jeg stadig fått beskjed om at skjermdriveren sluttet å fungere. Jeg mistenker at problemet ligger i skjermkortet, og frykter at hele kortet er defekt! Eventuelt kan det være et driverproblem kanskje? Jeg avinstallerte et 8800GTS, kan driver-"rester" ødelegge for de nye driverne? Håper noen har noen tips å komme med, dette blir jeg gal av! Sliker ser det ut under post: Endret 21. april 2009 av Evju Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ja det der kan man bli gal av. Har hatt akkurat samme problem selv. For meg var det ihvertfall kabelen som var problemet. Den var rett og slett ikke bra nok. Kjøpte en ny på nettet, og alt fungerte som normalt etter at jeg bytta. Ditt problem startet under booting av operativsystemet, og jeg tror ikke driverne for grafikk kortet ditt har blitt lastet inn ennå. ( jf bildet ) Så mitt lille tips er å sjekke kabelen. ( jo kortere kabel, jo bedre tror jeg ) Lykke til, og ikke gi opp Lenke til kommentar
Evju Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Takk for tipset, kan jo forsøke med en kabel som er bedre enn Clas Ohlson-kabelen... Kabellengde på 2 meter må da kunne gå uansett, regner jeg med. Edit: Burde jeg ikke beholdt signalet ved lavere oppløsning selv med dårlig kabel? Endret 21. april 2009 av Evju Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er ingen ekspert, men det som skjedde hos meg, var at signalet ble dårligere og dårligere. Det fungerte en liten stund da jeg begynte å bruke ledningen, men dette ble faktisk bare værre og værre.. Tilslutt fikk jeg sånt bilde som du har. Ledningen ble forsøkt mellom Playstation 3 og LCD TV, og mellom PC og LCD TV. Med og uten DVI / HDMI plugg. Ikke spør meg hvordan dette er mulig, men det var det som skjedde. Kjøpte ny kabel og vips så var ting som det skulle. De som har peiling på det her, sier at siden det er et digitalt signal, så skal det ikke ha noe å si om ledningen er dyr eller billig... Så... det blir vel ord mot ord.. min ledning var billig. Den på nettet var LITT dyrere, og av kjent merke. Lenke til kommentar
Evju Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Automagisk! Jeg kan ikke forklare det, men plutselig fungerer det. Utmerket, så får jeg bare håpe det holder seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå