Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold endte opp skikkelig komplisert...

Gjest Guest_Gutt_18_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Gutt_18_*

Heisann!

Jeg går rett på sak:

Et 2årig forhold mellom meg og en skjønn jente gikk rett til helvette her i februar. Grunnen er noget uklar fra hennes side, men hun skylte på at hun var så usikker for tiden, følte at hun trengte å komme ut av rutinelivet, og at hun begynte å se på meg som en kompis mer enn kjæreste.

Det værste er at hun gjorde akkurat det samme for et år siden. Det virker som det egentlig var av samme grunn i fjor også, da det hele kom ut av det blå. Vi ble sammen igjen etter en måneds tid, da hun hadde skjønt at hun hadde driti seg ut. Forskjellen mellom "slå opp dagen" var hele 2 dager sammenlignet med i fjor og i år, om dette har noe å si. Syntes det er ihvertfall litt spesielt selv.

Det kan også nevnes at jeg har funnet ut at jeg var litt dårlig til å finne på ting med henne i den siste tiden. Et forhold trenger spenning, og variasjoner. Det er noe jeg har lært i ettertid. Altså, etter andre gangen.

Så, i år, en uke etter at hun slo opp så kommer hun tilbake til meg igjen og sier sorry og vil at vi skal bli sammen igjen. Jeg sier ja, men holder meg litt nede på matta da jeg ikke klarer å stole så mye på henne lengre da hun varierer så mye frem og tilbake. Jeg prøver å være litt kostbar.

Så, etter en måned så skulle jeg på ferie i et annet land. Når jeg kom tilbake så var det visst noe som var galt igjen. Hun hadde visst ikke savnet meg så mye som hun hadde forventet når jeg var på ferie, så hun trodde det var noe galt enda. Det gikk en uke UTEN et eneste tegn fra henne, selv om jeg sendte nattamelding og spurte hva vi skulle finne på en dag. Jeg hadde funnet ut i løpet av den uka at hun kanskje trengte noe å finne på noe sammen med meg, så jeg bad henne ut på bowling på søndagen (en uke etter jeg kom hjem). Hun sa at hun trodde det ville bli rart, og på kvelden slo hun opp over msn.

Jeg orket ikke å la det foregå over msn, så jeg ringte henne. Og det ble over igjen. Hun hadde tydeligvis tatt meg tilbake for tidlig, og hun følte at hun hadde skuffet så mange osv så derfor tok hun meg tilbake.

Så, etter 2 uker fikk jeg vite av venninna at hun var på gang med en ny fyr som jeg visste hun hadde et godt øye til. Det var tydeligvis ganske så på gang også, da hun var hos han flere ganger, og det begynte etterhvert og bli ganske offisielt. Jeg ble såklart sinnsykt såret av det her, da hun har kommentert og klagd på jenter som gjør slikt, og nå gjør hun akkurat det samme selv?

Etter rundt en måned ber jeg en av venninnene hennes på kino, da vi er ganske gode venner. Dette fikk tydeligvis eksen min greie på, og hun reagerte på dette og begynte å snakke med noen av kompisa mine. Hun dumpet fyren hun drev med etter meg, og begynte å snakke til meg igjen. Jeg fikk vite av folk rundt om at hun begynte å savne meg igjen, og at fyren hun drev på med ikke var som meg. Så nå sitter jeg her, i klemma om jeg skal ta henne tilbake eller ikke...

Folkens, hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er ustabil, virker som hun vil dumpe deg hver gang forholdet er i en bølgedal. Sikker på hun ikke finner en annen de gangene, så hun "slår opp" for å prøve seg på dem? Ville nok rådet deg til å slå opp en gang for alle, hun player deg.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Er du villig til å la dette fortsette? La henne fortsette å såre deg, leke med deg, og behandle deg som dritt? Hun tar jo helt tydelig ikke hensyn til dine følelser, og tenker bare seg selv, hva hun tenker og føler.

Beklager å måtte si det, men personlig syns jeg dette virker som et ganske useriøst og dødfødt forhold som bare er bortkasta tid. Du kan få bedre :) Ingen fortjener sånn behandling. Etter min personlige mening.

Lenke til kommentar

Er du ute etter et seriøst forhold, er ikke dette dama du skal sikte etter. Er du ute etter mer morro til du/hun finner seg noen bedre, så kjør på.

Jeg vil tippe at disse slå-opp-bli-sammen-igjen-sakene er hennes måte å leke seg litt med andre gutter uten den dårlige samvittigheten. Og siden du tar henne tilbake hver eneste gang, så er det veldig enkelt for henne å gjøre det om og om og om igjen.

Når du da faktisk bevegde deg videre og gikk ut med en av venninnene hennes, får hun kalde føtter siden hun tror hun ikke kan få deg tilbake igjen, og kommer slentrende for enda en sjangse.

Så.. Det du må spørre deg selv om er: Kan du ha det gøy med henne, uten å bli for såret når hun gjør dette igjen? For jeg kan med 99% sikkerhet si at det kommer til å skje igjen hvis du gir henne enda en sjangse.

Lenke til kommentar

Neida, bare vær sammen med henne, du (det ville jeg ha vært). Men om hun driver å har et godt øye til andre og er villig til å forlate deg så snart hun finner noe bedre, ville jeg ikke tatt forholdet så seriøst.

Tydeligvis ikke noe å satse stort på, men dere kan godt være sammen. Fint å ha noen å være sammen med :)

Lenke til kommentar
Tydeligvis ikke noe å satse stort på, men dere kan godt være sammen. Fint å ha noen å være sammen med :)

Det r fint å ha noen å pule på, det er IKKE fint å bare ha noen å være sammen med. Føler kun forakt for mennesker som senker kravene til hva de skal føle for den de har et forhold til.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_18_*

Takk for gode svar dere!

Jeg er veldig enig med dere, jeg klarer rett og slett ikke å finne meg i dette for 3. gang.. Jeg har helt ærlig veldig lyst til å bli sammen med henne igjen, da det ellers klaffet så godt. Dere vet, familie, venner, interesser og hvordan vi var sammen var egentlig jævla bra.

Men jeg tror som sagt jeg ikke klarer å bli såret på samme måte enda en gang... Jeg har veldig lyst til å gi henne en sjanse til, men jeg er redd for at det samme vil skje igjen om litt. Det er jo ikke sikkert, men det kan jo skje.

Jeg bare forstår ikke tankegangen hennes helt, hvorfor gjøre dette? Hun veit at jeg og henne passer godt sammen, og at jeg ofrer omtrent alt for henne, gir henne all kjærlighet jeg kan gi, og masse oppmerksomhet. Jeg kan bare ikke fatte logikken i dette.

Fikk vite at hun hadde satt opp et bilde av meg igjen på rommet hennes, og at hun sårt prøver å hinte til at vi må snakke sammen. Vi skal på samme fest på lørdag, så jeg er spent på hva som kommer til å skje da..

Lenke til kommentar
Jeg bare forstår ikke tankegangen hennes helt, hvorfor gjøre dette? Hun veit at jeg og henne passer godt sammen, og at jeg ofrer omtrent alt for henne, gir henne all kjærlighet jeg kan gi, og masse oppmerksomhet. Jeg kan bare ikke fatte logikken i dette.

Logikken er ikke til stede i slike tilfeller. Vi gutta er litt mer logiske når det gjelder slike ting, mens jentene har lettere for å handle emosjonelt.

Hun har fått teften av at du tar henne tilbake hver gang, så derfor har hun gjort det flere ganger fordi hun føler at hun kan det, fordi du "alltid tar henne tilbake".

Nå som hun ikke er garantert å få deg tilbake, begynner hun å kaldsvette litt, og prøver å gjøre alt for å få deg tilbake, så hun kan svikte deg igjen.

Hun vil ha deg som et sikkerhetsnett når hun er ensom rett og slett. Hun vil ikke ha deg, men hun vil ikke at noen andre skal ha deg heller.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_18_*

Dere har nok helt rett i det dere sier ang. at hun har begynt å kaldsvette litt nå som jeg har begynt å bevege meg videre. Nå har hun "liksom" gitt opp tror jeg, da det står "Gir opp..?" i nicket hennes på msn, og hun har ikke tatt kontakt med meg på 2 dager. Skal jeg opprette kontakt, eller ikke? Har en følelse av at jeg IKKE bør opprette kontakt med henne.

Jeg skal ikke drikke meg wasta på den festen, for da kommer jeg til å drite meg ut som brutal_mann sier. Hun sa hun ville snakke med meg litt på den festen, og jeg er ærlig talt ikke sikker på hva jeg vil klare å si hvis hun begynner å åpne seg helt der.

Venninnen hennes skal dit også, så min plan var å ha en god tone med henne. Men det som er det værste er jo at de to er som knoll og tott...

Lenke til kommentar

Om du ikke vil bli sammen med henne og komme deg videre tar du ikke kontakt med henne før festen. Så dere begge får tid til å tenke. Så finner du kansje ut at dette er ikke så ille, så får du si det rett ut på festen. Det er desverre slutt en gang for alle. Du finner deg ikke i å bli behandlet som ett sikkerhetsnett hun kan falle tillbake på hve gang hun er lei singellivet etter å ha slått opp. Må allikevel si at besteveninnen hennes kansje ikke er den beste rebounden

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Overrasket over at Christeven er den første som tar opp at det kanskje ikke er så lurt å hekte seg på bestevenninna om det skulle gå skeis med (eks)kjæresten.. Modne gutter har som regel uskreven avtale om at en ikke blir sammen med eksen til kompisen, hvorfor skal det ikke funke slik at en ikke bør satse på venninna til eksen? tror det kan bli tungt for eksen hans om hu har følelser for han ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_18_*

Så, dere sier at jeg ikke bør bli bedre kjent med bestevenninda?

I går var denne festen, og vi hilste på hverandre når vi møttes. Vi snakket ikke sammen før en halvtime før vi skulle dra, og da lå hun temmelig utkjørt og drita i ei seng. Hun åpnet seg ganske mye for meg, ved å si at hun har bilde av meg på rommet sitt, at hun har lagt alle smykkene fra meg i en av eskene det ene smykket var med i, og hun hadde på seg mange smykker på festen som var fra meg.

I tillegg så skjønte hun så og si ingenting hva som hadde hendt i det siste, at hun savnet hvordan det var før, og at hun savnet meg. Hun hadde også hørt fra bestekompisen min den kvelden at jeg var dritsint på henne, noe som såret henne ganske mye.

Hun dreiv å holdte rundt meg, og sa at hun savnet meg, og det var kanskje litt mer enn det også. (Tydeligvis følelser) Mener å huske at hun kysset meg på halsen flere ganger, men jeg klarte å holde meg fast og ikke gi etter.

Jeg prøvde å være snill, og trøstet henne så mye jeg kunne. Hun sa masse dumt og sa unnskyld, og jeg sa at det gikk bra. Hva annet kan jeg si?

Så, jeg sitter i en sjukt vanskelig posisjon. Jeg har veldig lyst til å bli sammen med henne igjen, men da forventer jeg en SKIKKELIG forklaring av henne. Og jeg blir eventuelt ikke sammen med henne på et knips, for hun må lære at jeg ikke bare er et sikkerhetsnett for henne.... Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...