jaadd Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har Vista og HD-ready TV og HDMI-kobling Jeg får greit til et klona bilde av skrivebordet, men bildet "tar for stor plass". Jeg klarer ikke finne noe sted hvor jeg kan justere høyden/bredden på skjermbildet. Vet ikke om jeg er helt ut, men før, med S-video og CRT-, da kunne jeg i alle fall justere både høyde og bredde på bildet, slik at det passet på skjermen. Åssen kan jeg gjøre dette nå? Har det noe med denne skaleringa å gjøre? En liten walkthrough hadde vært fint. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Alle TV'er skalerer bildet, og med overscan så blir bildet større enn skjermen. For å bruke en TV som dataskjerm trenger man 1:1 pixelmapping. Kjenner bare Samsung, der er det en meny innstilling som heter "Just scan" som gjør dette. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Alle TV'er skalerer bildet, og med overscan så blir bildet større enn skjermen.For å bruke en TV som dataskjerm trenger man 1:1 pixelmapping. Kjenner bare Samsung, der er det en meny innstilling som heter "Just scan" som gjør dette. Fant ut av det. Var en innstilling som het HDMI Full Mode på TVen. Da ble bildet riktig skalert. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå