LeeCoo Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei Har ikke holdt meg skikkelig oppdatert med pc de siste årene, men anyways. Jeg kjøpte en pc for en stund siden med disse specs: Hdd:Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache HK: Intel DX58SO, X58, Socket-1366 ATX, DDR3, QPI, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16 PSU: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24 CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 Skjermkort: XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA Resten av det jeg bestilte er vel ikke så vesentlig i denne sammenhengen. Uansett, en kamerat hadde problem med sin pc, vi mistenkte at det var enten skjermkortet eller psu'en hans som var defekt. Jeg satte hans psu og skjermkort i min pc og startet opp, alt virket helt fint. Tok ut delene igjen, satte i mine egne, og da har jeg ikke skjermbilde. Pcen starter opp, men har ikke antydning til noe skjermbilde, det står bare "check signal cable osv".. Har testet begge portene på skjermkortet, har testet skjermen min på en annen pc der den fungerte fint. Har testet skjermkortet mitt i en annen pc, der det også fungerte fint. Har prøvd å resette bios, prøvd å ta minne inn og ut å starte pcen uten. Har prøvd et annet skjermkort i min pc, det fungerte fint. Det vil bare ikke vise skjermbilde med mitt skjermkort. Har ikke skjermbilde i bios en gang. Anyone ? Ser for meg det kan være en eller annen idiotisk feil. Litt mye å lese kanskje, håper det er forståelig. Mvh LeeCoo Lenke til kommentar
War Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har du prøvd det evt andre pci-e sporet? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har du husket å koble til strømkablen til skjermkortet ? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 "Et veldig rart problem" høres ut som en kraftig overdrivelse når problemet er "jeg får ikke bilde på skjerm når jeg starter", som kanskje er tidenes mest vanlige dataproblem. Lenke til kommentar
LeeCoo Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har ikke prøvd noen av de andre PCI-E sporene, men når jeg testet andre PCI-E grafikk kort så brukte jeg samme porten i hovedkortet. Har husket å koble til strømkablene ja, har prøvd å starte en gang uten strømmen i skjermkortet, da piper bare pcen noe voldsomt, så den registrerer iallfall at strømmen er i eller ikke. Når jeg har testet så mange forskjellige ting, og ikke finner utav hva det er, så JA, det er et jævlig rart problem. Har vært borti pcer før uten skjermbilde, men ikke på denne måten. Men, kan jo teste en annen pci-e port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå