AnaXyd Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Heisann! Jeg opplevde akkurat en liten konflikt som fikk meg til å tenke. Det hele skjedde over MSN. Føler meg litt drøy som tar dette opp på et forum, men jeg må bare høre andres meninger om det her. Vil gjerne forbedre meg om det er mulig! Vær oppmerksom på at dette er kun fra min side, så det kan hende jeg idylliserer min mening. Jeg skal prøve så godt jeg kan å skrive med et åpent sinn! Hadde vært veldig greit om dere hadde tatt dere tid til å lese igjennom... Okay, det hele begynte med at jeg hadde driti meg ut på et nettspill. Jeg og kompisen min spiller dette sammen, og jeg hadde ansvaret litt mens han var og ordnet noe, men klarte å drite meg ut så vi ble "satt litt tilbake" i spillet. Jeg var nemlig litt opptatt med noe annet selv, så jeg klarte å være borte i de minuttene jeg egentlig burde ha passet på. I tillegg kan det nevnes at jeg sa jeg at jeg skulle prøve å passe på, men jeg drev egentlig med noe. Han kom tilbake, og lurte på hva som hadde skjedd. Jeg forklarte det hele, og han begynte å kjefte på meg. Jeg skjønte at jeg hadde gjort en feil, og det var ingen andre enn jeg som hadde gjort den. Jeg tok på meg fullt ansvar for mine feil, og sa at jeg ikke kunne noe for det, og beklaget. Senere på kvelden var det jeg som skulle ordne noe, mens han passet på. Jeg kom tilbake, og så at det hadde skjedd noe. Og det var omtrent akkurat det samme som hadde skjedd når jeg dreit meg ut, bare bittelitt værre. Jeg nevnte såklart dette til han på msn, da jeg fant det litt artig at han hadde gjort omtrent det samme som meg, like etter at han hadde kjeftet på meg. Jeg tok det opp på en fleipete måte, med smileyen "" for at det skulle virke litt fleipete. Han unnskylder seg med at han ikke hadde sett det, og at han ikke sjekker innom hver eneste minutt. Han sier også at denne gangen gjaldt det ikke, da jeg hadde sagt at jeg skulle ordne opp når jeg hadde ansvaret. Han fratok seg med andre ord all skyld. Jeg begynte å lure litt, så jeg sier at det er det samme, da vi begge gangene ble satt tilbake i spillet. (Å bli satt tilbake kan bety å miste tropper, osv, jeg bare sier det i denne sammenheng). Jeg får slengt noen heftige setninger med CAPS på tilbake, som omhandlet at han ikke hadde sett angrepet som kom mot oss. Etter litt om og men så begynner han å si at han ikke gidder å diskutere med meg, og at han kom til å slette brukeren på spillet om vi ikke fant en ordning. Etter enda mer om og men, begynte han å bli temmelig frekk, og sverte meg litt. "Siden du skryter av at du er så flink, så kan du jo gjøre sånn nå", "Du er ikke så flink til det og det", "Da bør det ikke være noe problem for deg å.." osv. Jeg begynte å fatte at jeg måtte ta til meg moralisten i meg, så jeg begynte å bli mer saklig. Jeg skrev at jeg hadde problemer med å forstå hvorfor ikke han kunne innrømme at han hadde gjort en feil, da jeg gjorde det uten problemer isted. Han kåntret med å si at han sa at han gav faen, og at han ikke gadd dette mer, samt at jeg kunne si hva faen jeg ville. (Han brukte ordet faen veldig mye) Så forsvarer jeg meg med at jeg syntes han var umoden som begynte å trekke seg fra diskusjonen på den måten der, og da fikk jeg tilbake mye "LOL", "det er da ikke umodent" osv. Herfra begynte det å spisse seg veldig, da jeg ble ganske forbanna på han da han ikke klarte å føre en saklig diskusjon. Jeg prøvde å holde maska ved å holde meg saklig så godt jeg kunne. Han avslutter med at han sa han gav faen, sa snakkes og logget av. I tillegg så jeg at han hadde satt brukeren vi har sammen til å bli slettet. Litt senere diskuterte/kranglet vi litt til over msn, og det endte opp med at han syntes jeg brukte agroen min på å være nedlatende mot folk, og at han syntes det var patetisk. Kan også nevnes at han sa han hadde slått til meg om vi var i samme rom. Så, mine tanker i ettertid er jo at jeg syntes han tar opp en diskusjon på en elendig måte. Jeg prøvde å gjøre min side ren ved å ta på meg skylda for det jeg hadde gjort, men han ville tydeligvis ikke gjøre det samme. Det at han brukte mye maktord som "faen" og truet med å kunne slå meg ned om jeg var der syntes jeg begynte å bli litt for barnslig. Jeg vil gjerne ha deres mening på dette her! Som sagt, mulig jeg har idyllisert meg selv her, men håper dere klarer å se situasjonen.. Har han rett i at jeg bruker min aggresjon mot å være nedlatende mot folk? Jeg vil jo ikke været det, da det ikke har vært noen hensikt i det heletatt.. Endret 20. april 2009 av AnaXyd Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Høres ut som han overdrev og satt seg i vrang/krangle modus. Som et lite barn som vet det har gjort noe galt, men blånekter like så på at det var feil. Og nekter å gi seg, selv om det bare trekker seg selv dypere og dypere ned i gjørma. Viker som dere er/var gode venner, så litt rart at han blir så forbanna over dette. Er nok siden han vet han dreit seg ut, og siden han ble så sint når du gjorde det samme. Han ble flau rett og slett. Spesielt at han sletter brukeren sin i sinne på den måten. Regner med at dette er en type spill man gjerne bruker litt tid på å "forbedre" brukerkontoen sin. Utifra din framstilling er jeg helt enig med ditt syn. At dette var meget barnslig og unødvendig oppførsel. Ble bare latterlig når han begynte å true med vold. Endret 20. april 2009 av Christeven Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Personlig har jeg totalt gitt opp å krangle/"diskutere hardt" på MSN/Skype/Whatever fordi folk ikke merker hvilket tonefall jeg bruker og alle har sin egen oppfatning av hva du mener med en "=P" smiley. Det ender bare med å bli ti ganger værre enn en RL diskusjon fordi du hele tiden blir misforstått. Folk leser det du skriver med toneleiet/humøret de har selv... Svarer nok dessverre ikke på noen av spørsmålene dine, men tenkte at det kunne være greit å dele mine erfaringer med nett-krangling. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det finnes jo dem som rett og slett ikke kan å diskutere, og som har vansker med å uttrykke seg ordentlig når de befinner seg i en litt presset situasjon. Da reagerer man gjerne med å tenne på alle pluggene og lasse av seg de styggeste glosene man kan, fordi man ikke klarer å kommunisere tankene sine skikkelig. Sier ikke at dette gjelder kompisen din, men jeg har vært borti lignende situasjoner mang en gang selv. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg mener at du opptrer på en fullstendig moden og akseptabel måte, men det gjør ikke kompisen din. Hvis du prøver å være saklig og han svarer deg med "LOL", så er det egentlig åpenbart at han prøver å viske bort feilene sine. Prøv å snakke videre med han og hold deg saklig, til slutt vil han forhåpentligvis innse hvor tåpelig han oppfører seg. Edit: Jeg er også enig i det Martine sier over meg her. Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Takk for gode svar dere! Godt å høre at jeg ikke har driti meg fullstendig ut. Syntes det blirr litt drøyt når noen oppfører seg slik, og som dere kaller det, setter seg i vrang modus. Han kom tilbake og beklaget noen timer senere, men virker som han er litt gretten enda. Men ordner seg nok. Er dere sikre på at jeg tok det opp på en riktig måte? Vil ikke virke nedlatende mot folk... Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Å ta det opp med han med en gang er det beste trekket (etter min mening), slik at dere kan finne en felles løsning på problemet. Kan være surt for han å svelge stoltheten sin hvis han har feil, så ikke framstill det slik at "Haha, jeg hadde visst rett (Y)". Si det heller slik som det er: at du synes han er god kompis, og at du nekter å krangle pga. en ubetydelig liten batagell. Er han en god kompis, er det for ille å miste han over ett online Risk-spill. =p Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Arguing on the internet is like competing in the... Lenke til kommentar
Lundefugl Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Arguing on the internet is like competing in the... Den fungerer vel helst på tilfeldige folk som ikke har noen slags relasjoner til hverandre, og sannsynligvis aldri kommer til å ha noe med hverandre å gjøre. Bidra heller med et ordentlig svar. Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Arguing on the internet is like competing in the... Den fungerer vel helst på tilfeldige folk som ikke har noen slags relasjoner til hverandre, og sannsynligvis aldri kommer til å ha noe med hverandre å gjøre. Bidra heller med et ordentlig svar. Det var en ordentlig svar. Selv om det er en venn blir det helt håpløst med en lunken diskusjon. Uten tonefall og kroppspråk er vi lost. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Ja, vi er ikke nettvenner heller, så dumt å bli uvenner over noe så lite som et nettspill. Da har jeg ihvertfall avslørt hans svake sider, da han ikke klarer å ta en diskusjon utenom å begynne å blande inn "LOL" og vold. Og ja, diskusjon over MSN er helt håpløst. Eller kommunikasjon generelt. Takk for svar dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå