Gå til innhold

C#: Properties string ved launch, og replace av info i tomme textboxer.

Anbefalte innlegg

Har et problem me et tool eg holder på og lage.

Jeg har satt på properties string på alle verdi boxene slik at programet skal huske vilken verdi som sto inni her når denne ble lukket sist. Men det gjør at eg ikke får satt standar verdier som skal vise første gang dette programmet blir opnet, dvs når programmet installeres første gang er alle text boxene blanke. Dette gjør at programmet får en feilmeldign for formlene mine liker ikke blanke text boxer.

Så har to spørsmål hva kan eg adde for at formlene skal like blanke textBoxer?

Har teste med feks

textBox1.Text = textBox1.Text.Replace("","0");

men det likte den ikke{"String cannot be of zero length.\r\nParameter name: oldValue"} eg onsker at alle tomme text boxer skal behndels som 0 verdien

så et siste spørsmål, hvordan kan eg få programet til og opne med default verdier først gangen det opner seg.

Vanlige Text Properties blir blanket ut for Formload henter verdier som ikke er opprettet ennå.

private void verdi_nummer1(object sender, EventArgs e)
	{

Properties.Settings.Default.verdi_nummer1 = textBox1.Text;
		Properties.Settings.Default.Save();

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
	{
		textBox1.Text = Properties.Settings.Default.verdi_nummer1;

Endret av sommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

løste det ene problemet med og lage et nytt sett med properties, laga en button eg kalla for "Load defaults" denne laster opp det eg ønsker skal stå inne i di diverse textboxene.

men dette løste ikke mitt første problem med tomme text boxer? noen som har en løsning på hvorden eg kan gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...