Gjest Guest_Jesus_* Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei! Jeg hadde ubeskyttet sex for 4 måneder siden. Jeg var dritafull, og angrer veldig. Har sjekket hos fastlegen over en måned etter det skjedde, hvor jeg tok både urinprøve og qtips prøven. Den viste negativt på klamydia og eureritt. Sikker flere også, men det vet jeg ikke. De sa at det ikke var noe å frykte. Kan jeg være helt sikker på at jeg ikke har noe av delene? Er nervøs fortsatt, og er redd for at jeg kan ha det. Med en gang jeg tenker på det begynner det å svi litt. Men når jeg ikke gjør det så merker jeg ingeting. Tror dere dette ligger psykisk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Om prøven ikkje fant noko så er du ikkje smitta. Sviinga kjem av at du trur du har det. Det er mogeleg å tenke seg til fysisk smerte og kjensler. Ubeskytta sex er ikkje synonymt med kjønnssjukdommar. Først av alt må den andre part være smitta, deretter må du få det overført, noko som heller ikkje er garantert. Gløym den hendelsen og alle tanker rundt dette her. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jesus_* Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Om prøven ikkje fant noko så er du ikkje smitta. Sviinga kjem av at du trur du har det. Det er mogeleg å tenke seg til fysisk smerte og kjensler. Ubeskytta sex er ikkje synonymt med kjønnssjukdommar. Først av alt må den andre part være smitta, deretter må du få det overført, noko som heller ikkje er garantert. Gløym den hendelsen og alle tanker rundt dette her. Helt sikker? Tok da ikke blodprøve! Så kan jo hende jeg har noe da! Hva om de tok testen feil, at de som foretok testen dreit seg ut eller noe i den duren? Er det mulig? Jeg er bare sykt redd for at noe har skjedd. Men skal sies at det bare er de siste 2 dagene jeg har følt denne lille svien. Og da har jeg tenkt mye på det. Har ikke hatt sex siden det skjedde. Dessuten ANER jeg ikke hvem den jeg hadde sex med er. Dog var ho norsk! hehe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Sjølvsagt kan eg ikkje være heilt sikker. Du kan ta 14 prøvar og få beskjed om at alle er negative utan at du nødvendigvis føler deg trygg av den grunn. Om du fryktar at det vart gjort ein feil så oppsøker du fastlegen igjen og ber om ny prøve, eventuelt eit anna senter om det er mogeleg. HIV er vel det vanlegaste å leite etter med blodprøve, mens klamydia testes med urinprøve, gonore testes med penselprøve frå urinrøyret. Om du ikkje klarer la være å tenke på dette kan du like godt be om ny prøve, inkludert blodprøve, dersom det skal til. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jesus_* Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Sjølvsagt kan eg ikkje være heilt sikker. Du kan ta 14 prøvar og få beskjed om at alle er negative utan at du nødvendigvis føler deg trygg av den grunn. Om du fryktar at det vart gjort ein feil så oppsøker du fastlegen igjen og ber om ny prøve, eventuelt eit anna senter om det er mogeleg. HIV er vel det vanlegaste å leite etter med blodprøve, mens klamydia testes med urinprøve, gonore testes med penselprøve frå urinrøyret. Om du ikkje klarer la være å tenke på dette kan du like godt be om ny prøve, inkludert blodprøve, dersom det skal til. Skjønner! Altså jeg overdriver sikkert! Vennene mine ler av meg, og mener jeg er totalt paranoid (pleier å være det:P og litt hypkonder). Så kanskje jeg bare skal glemme det. Ene kameraten min studerer i utlandet og han har fått klamydia og kjønnsvorter. Er den sistnevnte vanlig i Norge? Altså jeg har INGEN symptomer på egentlig noe, bortsett fra Klamydia (som jeg antakelig innbiller meg).. Andre som har noe på hjertet som kan lette dagene mine? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Herpes kan du ikke vite om du har fått. Så enkelt er det. I fremtiden bør du bruke beskyttelse. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jesus_* Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Herpes kan du ikke vite om du har fått. Så enkelt er det.I fremtiden bør du bruke beskyttelse. Ville jeg ikke hatt noen form for utbrudd etter 4 måneder da? Ikke skrem meg:S Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 http://www.helsenett.no/index.php?option=c...2&Itemid=62 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Andre som har noe på hjertet som kan lette dagene mine? Utfra tidsperioden(tidslengden) og fravær av symptomer er du mest sannsynlig ikke smittet. Bruk beskyttelse/r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå