Masekopp-27 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hei! Jeg trenger hjelp til å analysere de tre siste strofene av diktet som står i koranen: Det som skal skje på Dommenes dag. Det som er skrevet i fet skrift er det jeg har klart å analysere så langt. Jeg setter veldig stor pris på all form for hjelp, siden jeg skal ha en fremførelse av dette diktet på skolen i morgen, og en analyse. Utdraget lyder som følger: Den dag det støtes i basunen, vil alle som er i himlene og på jord, bli slått av skrekk, unntatt den som Gud bestemmer. Alle trer frem for Ham i underkastelse Du vil se fjellene som du trodde var faste og urørlige, flyte bort som skyer, Guds verk, Han fullbyrder alt. Han er vel underrettet om det dere gjør. Den som kommer med en god gjerning, har noe som er bedre i vente, og de er trygge for denne dags skrekk. Men den som kommer med en ond gjerning, går hodekulls i ilden. "Belønnes dere for annet enn det dere har gjort?" Jeg er kun pålagt å tjene Herren over dette sted, som Han har fredlyst Ham tilhører alt. Jeg er pålagt å være av dem som gir seg Gud i vold, og å fremlese Koranen. Om noen finner ledelse, så er han på rett vei til eget beste. Om noen går på villstrå så si: "Jeg er bare en advarer." Og si: "Gud skje lov og pris!" Han vil vise dere Sine jærtegn, og dere vil erkjenne dem. Gud er ikke likegyldig med hva dere gjør! Endret 20. april 2009 av Masekopp-27 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå