Gå til innhold

Kommentarer på Ahmadinejads tale

jj_

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898
Du gav meg en link ja, men det var i tiden før muslimske perioden. En periode for langt over 2000 år siden viser ikke til noen bestemt redning av jødene og ærlig talt ble de åpenbart behandlet som mindreverdige siden de ikke var muslimer langt senere i historien. Det kvalifiserer ikke til noen redning i min bok at Cyrus hentet de tilbake fra eksil og behandlet de relativt bra 600 f.kr.

å, gjør det virkelig ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898
Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, for all del. Det er en redning, men bare isolert sett. Historisk har jødene blitt undertrykket og behandlet som annenrangsborgere av perserene. Som jeg påpekte, fra den muslimske perioden og utover.

Vi snakker om hele historien her. Da kan man jo si at Nordmenn ater jøder, tok jo ikke jøder imot for noe år bakover..

Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. På bakgrunn av dette forsvant "1" innlegg, samt "1" svar på slettet innlegg. Kommenter og debatter, men på en saklig og skikkelig måte.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, for all del. Det er en redning, men bare isolert sett. Historisk har jødene blitt undertrykket og behandlet som annenrangsborgere av perserene. Som jeg påpekte, fra den muslimske perioden og utover.

Vi snakker om hele historien her. Da kan man jo si at Nordmenn ater jøder, tok jo ikke jøder imot for noe år bakover..

Og det hadde vært 100 % korrekt. Det sto til og med i grunnloven. Mange her bør huske det.

Lenke til kommentar
Mestparten du sier nå er bare propoganda.

Ja skulle ønske det hadde vert det.

Men alle vet dessverre at Iran henger folk i hytt og pine. Og det er store tall det snakkes om hvert år. Er det eneste regimet som henger mindreårige uten å blunke. Og det skjer åpenlyst for folk, på torget.

Ta en liten research så finner du fort ut av de. Og vi snakker om henging, uten at de egentlig har gjort noe gale. Som f.eks å gifte seg med en person som ikke familien hadde utvalgt. Ja mye skrullette grunner. Kysset feil mann? Ja det er også en grunn til å bli dømt til døden.

Jau Iran har sikkert mye fargerikt og idyllisk også, mangler sikkert ikke på det. Skulle gjerne vert en tur der å badet på stranden og fått stå pikk av det flotte persiske jentene der...

...bakdelen hadde vel vert at prestestyret hadde funnet frem øksen.

Og det hadde sikkert ikke hjulpet noe mer på min situasjon, at den samme koselige preste politiet i Teran hadde prøvd å lete meg opp for å henge meg, siden jeg forpester hele Iran med at jeg har israelsk stempel i mitt norske pass. Da hadde nok badevakten i Teran dratt meg blodig opp av havet, for å piske den lille kritt hvite Ola Nordmann kroppen min.

Nei, jeg tror kanskje jeg utsetter den min idylliske ferietur til Iran. Heldigvis er det andre land i verden også, en kan reise til. For min del iallefall.

Lenke til kommentar

Det er helt andre regler i FN, enn det er i debattforumer som dette. Du kaller ikke andre land rasister i FN, og det var når han kalte Israel et rasistisk land at folk reiste seg opp og gikk.

Dette var kommentaren som skapte reaksjoner, og fikk folk til å gå. Dette er ikke noe du sier i FN, og selv her ville det ha fått reaksjoner.

Following World War II, they resorted to military aggression to make an entire nation homeless under the pretext of Jewish suffering and they sent migrants from Europe, the United States and other parts of the world in order to establish a totally racist government in occupied Palestine. And, in fact, in compensation for the dire consequences of racism in Europe, they helped bring to power the most cruel and repressive racist regime in Palestine.
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget, historisk sett har jødene blitt behandlet som annenrangsmennesker av perserene fra den muslimske perioden. Derfor påstanden om at jødene ble "reddet av perserene" er en romantisering av historien, men for all del god hendelse fra Cyrus.

Det blir litt for selektivt i mine øyne.

Det er litt som å si at jødene historisk sett ble frigjort og behandlet bra i Europa:

The ascendancy of Napoleon Bonaparte proved to be an important event in European Jewish emancipation from old laws restricting them to Jewish ghettos, as well as the many laws that limited Jews' rights to property, worship, and careers.

"My primary desire was to liberate the Jews and make them full citizens. I wanted to confer upon them all the legal rights of equality, liberty and fraternity as was enjoyed by the Catholics and Protestants. It is my wish that the Jews be treated like brothers as if we were all part of Judaism."

http://en.wikipedia.org/wiki/Napoleon_and_the_Jews

My drift catcheth?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Det er helt andre regler i FN, enn det er i debattforumer som dette. Du kaller ikke andre land rasister i FN, og det var når han kalte Israel et rasistisk land at folk reiste seg opp og gikk.

Dette var kommentaren som skapte reaksjoner, og fikk folk til å gå. Dette er ikke noe du sier i FN, og selv her ville det ha fått reaksjoner.

Det var jo presidenten av Iran som var en rasist. Hahahahaha, tror jeg dauer av latter. En mer patetisk klovn skal en lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Vel, jeg mener Israel har en rasistisk innenrikspolitikk. Du får le av meg også.

Hehehe. Vet ikke om du tok helt poenget.

Altså presidenten av Iran, står på FN sin talerstol. Og hyler ut at han vil utslette Israel fra kartet, og at jødene er ett avskum av ett folk. Og samtidig skriker alt han er god for, at jødene er noen rasister.

Hahaha, sannheten min landsmann, er jo at det lyste røde rasist øyner av Iran sin president lang vei. Så en mer patetisk klovn skal en lete lenge etter.

...men til min store forundring, så ser det nesten ut som at du ønsker å forsvare Iran sin dumskap. Javel, go ahead. Skrik ut til du ikke har mer pust igjen i bryst kassa. Både du og presidenten av Iran. Så skal nok både Israel og vesten ellers levere videre.

Hadde Hitler eksistert, så hadde han sikkert fått være ærestaler og æresgjest på Durban 3 mot rasisme konferansen. Hahaha, det er så gale blitt, at selv Ola Nordmann reagerer på dumskapen...

...vel iallefall det fleste.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Vel, jeg mener Israel har en rasistisk innenrikspolitikk. Du får le av meg også.

Hehehe. Vet ikke om du tok helt poenget.

Altså presidenten av Iran, står på FN sin talerstol. Og hyler ut at han vil utslette Israel fra kartet, og at jødene er ett avskum av ett folk. Og samtidig skriker alt han er god for, at jødene er noen rasister.

Hahaha, sannheten min landsmann, er jo at det lyste røde rasist øyner av Iran sin president lang vei. Så en mer patetisk klovn skal en lete lenge etter.

...men til min store forundring, så ser det nesten ut som at du ønsker å forsvare Iran sin dumskap. Javel, go ahead. Skrik ut til du ikke har mer pust igjen i bryst kassa. Både du og presidenten av Iran. Så skal nok både Israel og vesten ellers levere videre.

Hadde Hitler eksistert, så hadde han sikkert fått være ærestaler og æresgjest på Durban 3 mot rasisme konferansen. Hahaha, det er så gale blitt, at selv Ola Nordmann reagerer på dumskapen...

...vel iallefall det fleste.

Nå gjør du en fjær til fem høns her. Ut fra det lille jeg har sett oversatt av Ahmadinejads tale var det ingenting der om hverken jøder eller å utslette Israel.

Ditt valg av navn, bilde og signatur på dette forumet, derimot, får meg til å tro at du aldri kommer til å se begge sidene av denne saken.

Israel kjører en innenrikspolitikk som på alle måter undertrykker palestinere. Det er rasisme. Vi kalte det "Seperate but equal" i USA, vi kalte det Apartheid i Sør-Afrika, men i Israel har det ikke noe navn, fordi ingen snakker om det. Fuck staten Israel. Personlig mener jeg de _bør_ vekk fra kartet. I stedet bør vi ha den multikulturelle staten Palestina, hvor israelere og arabere bor sammen og har en likeverdig rolle i samfunnet - AKKURAT som det var før 1946!

Lenke til kommentar
Nå gjør du en fjær til fem høns her. Ut fra det lille jeg har sett oversatt av Ahmadinejads tale var det ingenting der om hverken jøder eller å utslette Israel.

Fuck staten Israel. Personlig mener jeg de _bør_ vekk fra kartet

Ahmadineiads taler om å utslette jødene i hytt og pine, så jeg gjorde heller fem høns til en fjær og ikke omvendt.

Akkuratt hvilken innpakking han hadde av det hele, i sin siste tale, er lite relativt. Da den ondskapsfulle klovnen mener det samme uansett hvordan han presenterer galskapen sin.

Men jeg tror fortsatt ikke du helt ønsker å ta poenget, av en eller annen grunn. Nemlig ironien i at en rasist hyler om at andre er rasister, på FN sin rasisme konferanse. Jeg synest jeg ser tedenser til klovne bransjen. Men full respekt til de som støtter klovnebransjen, for all del.

Men om verdens klovne forbund, er så hippe på å invitere Ahmadineiads til sin æres taler, det er jeg heller litt i tvil om.

Og når du videre selv sier at jødestaten bør viskes bort fra kartet og avslutter det hele med fuck Israel. Ja da tror jeg det er helt meningsløst å diskutere videre med deg. Det sier alt om deg.

Ha en velsignet god natt videre, forressten.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Ahmadineiads taler om å utslette jødene i hytt og pine, så jeg gjorde heller fem høns til en fjær og ikke omvendt.

Akkuratt hvilken innpakking han hadde av det hele, i sin siste tale, er lite relativt. Da den ondskapsfulle klovnen mener det samme uansett hvordan han presenterer galskapen sin.

Det er temmelig relevant(!) når topic er kommentarer på Ahmadinejads tale denne uken!

Selvsagt er Ahmadinejad en rasist, men det spiller liten rolle i denne konteksten, som er kommentarer om Israels rasisme. I denne talen ga han mye mening.

Hvis han hadde begynt å rable om jødekonspirasjoner og radikal endring av kart ved hjelp av atombomber, hadde jeg gitt deg rett i at uttalelsene ville vært temmelig ville, men han snakket ikke om det. Hvis han hadde holdt et times foredrag om hvordan man skal lære en kamel geometri, hadde jeg gitt deg rett i at uttalelsen hadde lite å gjøre på en konferanse om rasisme, men det var ikke det han snakket om heller, så la oss la være å diskutere det han ikke sa, og konsentrere oss om det han faktisk sa.

Og de klovnegreiene dine skjønte jeg så lite av at jeg ikke helt vet hva jeg skal si. Jeg mistenker dog at din leggetid har passert med god margin.

Edit: Ooh, viktig spørsmål på tampen: er du enig i at Israels innenrikspolitikk er rasistisk? Hvorfor/hvorfor ikke?

Edit2: Jeg ser at IDF har endret sitt opprinnelige innlegg temmelig grovt. Jeg gidder ikke endre mitt, siden jeg ser på det som dårlig etikette.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
IDF svarte vel heller aldri dirteke på dine spm.

Nei, han har visst bestemt seg for at han er bedre enn meg ;p

Sorry man, jeg diskuterer ikke mer med deg. Helt unødvendig og bortkastet tid. Fordi det du sier der, sier alt om deg. Finn deg noen andre å diskuter med.

Hvis du bare vil diskutere med folk som er enige med deg selger de temmelig billige speil på Ikea. Og skift fonten din for YHVHs skyld, blått på blå bakgrunn funker dårlig.

Lenke til kommentar
Jepp, bare å la det ligge. Tåler ikke kritikk vettu :p

Det er forskjell på kritikk, og ren spikket hatske utspill. Visst jeg hadde trykket oppi trynet ditt angående Norge "fuck you" og "jeg skal utslette dere fra jordensoverflate". Så har det ingenting med kritikk å gjøre, det er så hatske ord, at det er ingen grunnlag for å diskutere videre.

Så til din informasjon, så har jeg intet behov for å diskutere videre med slike personer angående det temaet. Visst du ikke klarer å respektere det, uten å vri av deg sarkastiske person angrep etter meg. Så er det ene og alene ditt problem.

Så får du bare skrike videre etter meg, sarkasme eller hva det måtte være, til din brystkasse er tom for luft.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har problemer med å skille mellom sak og person her. Og jeg har ikke sagt noe om å utslette noen fra jordens overflate. Jeg sa at Israel burde fjernes fra kartet, og Palestina burde settes inn i stedet. Det har ingenting med folk å gjøre, bare geopolitikk.

Hvis du tar det som et personlig angrep på deg burde du vurdere å senke selvbildet litt. Du er ikke Israel, du er bare en kar som sitter klokka kvart over tre om natta og dømmer andre over nettet. Akkurat som meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...