Gå til innhold

Sending av Store pakker i Posten

Ruduz

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvordan det fungerer med STORE pakker i posten? Skal prøve å få fraktet en modellfly jeg har tenkt til å kjøpe i Ålesund, og få det fraktet til Østlandet. Kroppen er ca 150 lang, vingespenn er 2,50m men kan deles i to deler. Å pakke dette inn for å sende det med posten, er risikosport.

Finnes det noen cargo som kan ta med seg dette på et pent vis møt østlandsområdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på hvordan det fungerer med STORE pakker i posten? Skal prøve å få fraktet en modellfly jeg har tenkt til å kjøpe i Ålesund, og få det fraktet til Østlandet. Kroppen er ca 150 lang, vingespenn er 2,50m men kan deles i to deler. Å pakke dette inn for å sende det med posten, er risikosport.

Finnes det noen cargo som kan ta med seg dette på et pent vis møt østlandsområdet?

Fikk en cessna 182 for ikke så lenge siden. Tror den også ble sendt fra Ålesund. Flyet ble sendt til det nermeste postkontoret på under 2 dager. Når du har bestilt flyet, så kan du se hvor langt det har kommet. Når du ser at det er framme til det nermeste postkontoret, så kan du hente flyet med en gang..

Mvh

Semir

Lenke til kommentar

Fikk en cessna 182 for ikke så lenge siden. Tror den også ble sendt fra Ålesund. Flyet ble sendt til det nermeste postkontoret på under 2 dager. Når du har bestilt flyet, så kan du se hvor langt det har kommet. Når du ser at det er framme til det nermeste postkontoret, så kan du hente flyet med en gang..

Mvh

Semir

Ja, okei gratulerer :)

Problemet her, er at flyet er ganske stort og det er ferdig bygd. Så dette må sendes som det er, men man kan dele vingene i to deler heldig vis. Hørte med tollpost globe, men de drev ikke med private personer virket det som... =/ hmm skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg fikk iallefall såpe fra Würth fra Tollpost globe. Da kom de med lastebil på døra. Det var kjøp fra privatperson.

Lenke til kommentar

post-bura pakkene blir putta inn i, måler 80X120 cm i bunn, å er ca 160 cm høye. Pakker blir putta inn i sånne bur UANSETT størelse (er utrolig hva man får til med litt makt), så greier du å få flyet ned til den størlsen, er saken løst. De delene av pakka som ikke kommer inn i buret, blir stikkende uttafor å blir i 90 % av ødelagt før det kommer fram. Det kan godt stikke litt over (dvs høyde på 170-180 cm) og fortsatt gå bra, men mer enn det ville jeg ikke sjansa på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...