Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med konsentrasjon

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. =)

Jeg har pratet med legen min men han tar meg aldri på alvor, han innbiller seg at han vet alt før han tar prøver og slikt og det irriterer vettet av meg fordi noen ganger har han tatt veldig feil. I mange år nå så har jeg hatt nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt energi, og problemer med å skaffe meg oversikt over ting selv om jeg prøver så godt jeg kan.

Legen min tror at jeg bare er lat men jeg jobber ganske hardt med skolegangen, jeg sitter timer etter skolen og leser enda har jeg en tendens til å stadig glemme ting og samtidig miste konsentrasjonen etter svært kort tid. Karakterene har ikke vært så flotte de siste årene som følge og nå sitter jeg i den siste eksamensperioden før jeg når universitetet.

Jeg er temmelig sikker på at jeg har ADD og lurer på hvordan jeg kan få dette behandlet eventuelt hvem som behandler dette samt hva slags behandlinger som jeg kan forvente. Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det veldig mye som kan ligne på ADD eller ADHD, men ikke er det. Ikke fordi jeg påstår at det ikke er det som "feiler" deg, men ikke still opp hos en lege og si at du har den og den lidelsen, piller, takk.

Medisin mot konsentrasjonsvansker må du via psykiater for å få tak i.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå til en annen lege eller psykolog?

Kanskje du får resept på super-skole-medisin, adderal ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Adderal

Er dette noe som den "huskepillen" endel studenter bestiller ulovlig i posten?

Den holder deg konsentrert, har hørt historier om folk som har brukt det til å holde seg "frisk" og våken i lange stunder for å gjøre ferdig innleveringer osv. til skolen. Om jeg husker rett inneholder det vel amfetaminer og noe i den duren, ikke akkurat noe å ta om en er uerfaren når det kommer til legemiddelbruk eller ikke bruker det på resept.

Lenke til kommentar

Ja jeg tror nok at jeg kommer til å skifte fastlege, han er ikke så flink til å høre etter hva jeg sier og han er veldig humørsyk. Håper bare at den nye er hakket bedre.

Hvordan får jeg flyttet med meg all historikken til den nye legen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...