Bassibi Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei! Da var det påny leting etter bil, og har da falt for Volvo sin s60(2000-04) Har dermed spørsmål ang. trimming på denne. Ser at flere har forskjellige steg trinn chipping etc. Er disse "godkjent/bra" for volvos orginale drivverk m.gir etc? Samme med disse som har effektanlegg, har dette noe å si utover de normale for Volvoen? Er det slikt at man da automatisk sliter ut bilens deler kjappere og står ifare for å bryte den helt ned? Eller tåler S60 dette som 2.0liter turbo? Eks. ser jeg at det er flere Volvo s60 som har oppmot 260hk å rutte med, da iform av 2.0T. (orginalt 180hk). Da er mange også gått ca.120,000km. Og hvordan bruker drivstofføkningen å være etter trimming ifht. det orginale? Håper at noen kloke hoder kan hjelpe Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Automatkassene til Volvo er jo litt så som så. Ville ikke trimmet en S60 hvis den ikke hadde manuell i hvert fall. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Som sagt over her er det ikke noe lurt å chippe om du har volvo-automat. Har du manuell er det ingenting å være redd for, så lenge du er klar over at du egentlig kjører ulovlig om du ikke betaler avgiften Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ang. chip, så er det ikkje drivstofføkning, men faktisk redusering. Chipen gjer at motoren økar antal hestekrefter og moment med sirka(20-25%, kjeme an på chip type), OG sett ned drivstoff forbruket til bilen Lenke til kommentar
rublings Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Forbruket synker bare om du kjører på akuratt samme måte som før du chippet, og da er jo havle poenget borte. Mener også at du må kjøre på 98blyfri etter chip. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Ang. chip, så er det ikkje drivstofføkning, men faktisk redusering. Chipen gjer at motoren økar antal hestekrefter og moment med sirka(20-25%, kjeme an på chip type), OG sett ned drivstoff forbruket til bilen På dieselbiler er i alle fall dette ofte en realitet, men er skeptisk til at dette gjelder i samme grad for bensinbiler. I enkelte bilannonser ser en f.eks at en 2 liters BMW dieselbil bruker mindre når det er tatt ut 160hk enn når det bare er tatt ut 120hk. Jeg har ikke sett lignende for bensinbiler, der har forbruket økt i takt med effektuttaket. Endret 21. april 2009 av kjaks Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Må bare spørre... hva faen tenkte de på, de som laget 2012-modellenes interiør?! Det ser jo så spartansk, simpelt og motbydelig ut - de eldre modellene er jo luksus i forhold. Skal du bedømme fra interiøet, så kan du heller kjøpe deg en Fiat 500 og få en MYE penere bil - attpåtil for under halve prisen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå