Tallyho Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg ble tilbudt en ny variator når jeg var og kikket på en ny moped nylig. Hva er egentlig en variator og hva gjør den? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 http://tinyurl.com/cbmo5j Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 A variator is a device that can change its parameters, or can change parameters of other devices. Often a variator is a mechanical power transmission device that can change its gear ratio continuously (rather than in steps). Ikke sant? Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 fant denne videoen som viste hvordan variatoren varierer. Snakker vi om en giren? [/url] La meg omforme spørsmålet mitt da: Er det noen vits for meg å kjøpe en ny variator til den nye mopeden jeg så på? Eller er det noe jeg bytter pga. slitasje? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Den kan bli slitt ja, men jeg kjenner ikke symptomene på slitt variator Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Variator funker som gir ja. Den har vekter/ruller i seg som bestemmer når den girer, og det er disse som blir slitt. Om du kjører orginalt eller bare uplombert/eff anlegg er det lite vits i å bytte variator. Begynner du å trimme mer så kjøper du ny variator. Endret 20. april 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
achmed123 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 hei, har en 70cc scooter, rullene i variatoren var slitt så eg byttet de, når kjører eg på 10g og akselerasjonen har blitt betydlig dårligere. jeg vet ikkje ka eg kjørte med orginalt. har noen, noen anbefalinger på hvilken tyngde eg bør kjøre med på rullene for å få akserelasjonen tilbake? takk Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Vektene bestemmer når sykkelen girer, det er ikke som på moped. Der lav dreving = aks og lavere toppfart Høy dreving = dårligere aks og høyere toppfart. Hvilken sykkel har du? Få sykkler som bruker såpass tunge vekter, jeg hadde det på sfxen min, og de passa ganske bra. Dog har den lavere dreving en andre scootere, og skal derfor ha litt tyngre vekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå