stian-hg Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hei! Holder på å lage et oppsett her, og ber om kommentarer: http://prisguide.tek.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=96756 Over til "skjemaet": Prisantydning: Så rimelig som mulig, og under 5.000 Skal maskinen overklokkes: Nei Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Intel Er det deler du vet du ikke trenger? Kabinett, tastatur, mus og skjerm Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer: Mest for pengene :-) Mangler strømforsyning og skjermkort i forhold til handlevognen jeg har laget. PCen skal altså benyttes som en kontor-PC, så skjermkortet trenger ikke være kraftig, men siden Vista krever et visst minimum vet jeg ikke hva jeg skal plukke. Ser ikke for meg å legge mer enn 500 kr. i selve skjermkortet. Når det gjelder strømforsyning er jeg ikke vant å handle dette til kontor-PCer så jeg er litt rådvill når det gjelder å finne en rimelig sak som ikke innebærer noe risiko. Ser for meg at 400 watt holder til denne, men hvilken? :-) Endret 20. april 2009 av stian-hg Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Mitt forslag fra netshop.no Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Denne AMD riggen er bukbar. Intel sitt oppsett.. Dersom det integrerte skjermkortet er for dårlig, kan du vurdere dette HD 4650 . Begge PCene har 2 GB ram, kan evt koste på 2 ekstra hvis du har Vista; tror ikke du trenger det. Anbefaler AMD riggen som er best og ferdig konfigurert med et brukbart skjermkort. EDIT: så du ikke trengte kabinett, men du får det på kjøpet. Endret 20. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Takk! Passet fint med Netshop siden det var nettopp her jeg ville handle :-) Trenger ikke kabinett, men strømforsyningen så jo bra ut. Når det gjelder hovedkort så har jeg en svakhet for Intel-brikkesett. Vurderte P45, men valgte P35 pga pris, og at jeg har et tilsvarende hovedkort). Nå er det bare skjermkortet som mangler her :-) Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Dersom det integrerte skjermkortet er for dårlig, kan du vurdere dette HD 4650 Etter å ha Googlet litt reviews så ser jo det kortet ut som et bra alternativ! Tenker jeg går for det. Handlevognen min ser slik ut nå btw: http://prisguide.tek.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=96756 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå