Hellslayer Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Nå begynner jeg og gå mektig lei Tiscali Nå har jeg sittet i hele dag uten internett, og først nå virket det Har hatt det samme problemet flere ganger før, og det er som sagt VELDIG irriterende Er det noen som har noen peiling på hva Tiscali driver med? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. Lenke til kommentar
chma Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. :wink: Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Send dem en mail og klag. Hvis det gjentar seg kan du forlange å betale mindre på regninga siden du ikke har fått den tjenesten du betaler for. ... etter at man har sendt en skriftlig bekreftelse så er det vel bare å sende brev til forbruker rådet, fbi eller tv2 hjelper deg det funker alltid som trussel. Evnt så må man ta sterkere middler i bruk Sånne tiltak høres veldig greit ut og er i og for seg det riktige. Men det er ikke "bare å..". Greit nok at det vil føre fram til slutt, men du må regne med masse unøvendig møye. Tror det er mye enklere å bestille abo hos en annen leverandør og la de ta seg av oppsigelsen. Det er på samme måte som når du skifter forsikrings selskap. Lenke til kommentar
axl Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 har hatt akkurat samme problemet Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 har hatt akkurat samme problemet Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Kan jo bestille Tiscali abb. til alle du ikke liker bare du har navn og telefon til dem Det er nok ikke fullt så enkelt. Du blir oppringt før bestillingen effektueres - for å få bekreftet diverse opplysninger ( fødselsnr. osv) Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Er litt snodig at man kan opprette abb. via nettet, men at det er umulig å si det opp på samme måte Jeg fikk sagt opp telenor-abonnement via e-post. De svarte : "Du må sende oss en skriftlig oppsigelse" Jeg sa: "Dette (altså e-posten) ER skriftlig" Det gadd de ikke krangle på Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS.... ("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.) Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Optimist. Jeg klarte å bli kvitt et Tiscali-abbonoment etter å ha prøvd i 9 måneder. Fått bekreftet avbestilling på mail og skriftlig og muntlig 5 ganger. Og vet du hva? Etter å ha betalt den siste avregninge, så fikk jeg ny regning! Dessuten: Tiscali svarer høyst sjelden på mail. 9 måneder!? Tror jeg hadde kjørt saken til forbrukerrådet etter maks 3... Bare det å true de med det kan hjelpe... Så lenge du kan dokumentere at du har avbestilt abo'et har de ikke noe de kan bruke mot deg. Truet med det flere ganger, problemet er bare at de ignorerer post samtidig som de sender alle fakturar gjennom Lindorf, og som kjent har de også en inkasso-avdeling. Jeg har fått Tiscali så i vrangstrupen at det føles som SARS.... ("Alle forespørsler om faktura stilles Lindorf" - Så gjør man det, og får beskjed om "Det vet vi ingenting om, kontakt Tiscali.." Kontakte Tiscali: 1: Post -> intet svar, 2: E-mail -> svar 1 av 10 ganger, 3: Telefon: 30-90 minutter i kø, møter en sur person som sitter uten hverken makt eller kunnskap, eller en som er blid, sier alt skal være i orden. Skjer sistnevnte så tror man alt er fint, og så går det to uker, og en ny regning kommer i posten.) hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 hmm, slike selskaper kan man vel om de ikke tar deg på alvor og om de bare sender utfaktura, politianmelde. Mye pes, men som alt annet her i verden må det ofte sterke saker før noen gidder å bry seg. Det skjer nestegang ja - hvis jeg får enda en regning fra dem. Lenke til kommentar
801live Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Vil bare si at det ikke er fullstendig håpløst. Kunden har alle rettigheter. Jeg sendte avbestilling til Tiscali for ca. 1 mnd. siden, fikk svar ca 3 uker etter: Vi bekrefter med dette at din avbestilling er mottatt og effektuert. Med vennlig hilsen, Tiscali AS ADSL Avdelingen Postboks 598, Skøyen 0214 Oslo Tel: 24 11 24 20 Fax: 24 11 24 11 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 EN gang til: Du behøver ikke selv ta bryderiet med å si opp.. Så sant man har tenkt å gå over til en annen ISP, er det bare til å bestille og la de ta seg av oppsigelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå