Gå til innhold

[Løst]Passer disse komponentene med hverandre?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal mekke meg en ny pc, men det eneste som hindrer meg nå er en bekymret pappa...

"Passer de komponentene med hverandre?" Han vil han en forsikring på at de passer før jeg bestiller, so here we go: Passer disse komponentene med hverandre?

Nytt oppsett!/Scroll til innlegg 14

Gammelt oppsett

Tenker på å bruke pcen til Photoshop og spilling.

Et siste spørsmål, passer en ATA HDD til dette hovedkortet?

Setter pris på raske svar :)

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger vel også i alle fall en prosessor.

Hovedkort står ikke i stil til skjermkort i det hele tatt..

Ikke noe poeng i å gå for DDR3 om du ikke satser på i7

Foreslår:

Billig Intel P45 hovedkort fra f.eks Gigabyte, en E8400 prosessor, billigste PC6400 4GB settet minne du finner, og om du tenker å spille litt et ATi 4850, 4870, 4890, 4870x2 eller Nvidia 250, 260, 275, 285

Strømforsyningen er flott.

Om hovedkortet støtter ATA disker sjekker du hos hovedkortprodusentens produktside. Er da ofte lurt å også spandere på seg en SATA disk.

Edit: svaret på spørsmålet er da JA. Lurt å kikke i de andre trådene i dette forumet og i faq for tips

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

En på 2.7, har lyst på i7, for se hvor mye totalen av komponentene kommer på. (Mulig jeg kjøper i7 senere)

Har du en i7 å anbefale?

BTW, satser nå på dette skjermkortet.

EDIT: Vil det være bedre å kanskje kjøpe dette HK, siden det forriger ikke støtter i7? også ddr2.

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Ingen av kortene du lenker til støtter i7, da må du over på sokkel B LGA1366 og må ha DDR3 minne som er beregnet for i7 typisk 3 eller 6GB sett

Jeg prøver igjen og spør hvilken prosessor du har?!

Om du har en LGA775 prosessor vil du trenge et LGA775 hovedkort, noe som igjen betyr at du ikke kan kjøpe en LGA1366 prosessor som i7 er og bruke på det hovedkortet. Du kan heller ikke bruke DDR2 minne.

Du kjøper heller ikke et LGA775 hovedkort med Nvidia brikkesett og førsøker å trøkke 8GB minne på det. Vil nesten garantert ikke fungere. Som sagt:

Har du en LGA775 prosessor trenger du et LGA775 hovedkort, jeg har foreslått et Intel P45 kort fra f.eks Gigabyte

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke at det finnes en LGA775 prosessor på 2,7GHz, et navn hjelper. Men får ta deg på ordet.

Google; Nvidia 780i memory issues

Er som å spille lotto

Sjekk prisguiden om du ønsker å gjøre et prismessig bedre kjøp.

Ok, jeg husker ikke helt hva Ghz er, har ikke boksen i nærheten :(

Men da skal jeg sjekke opp google ;) (nvidia issues)

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Dette ver en litt merkelig tråd. Kjøper du nytt hovedkort nå for deretter å kjøpe en ny prosessor senere? Du kjøper ikke det hovedkortet til en gammel E6XXX eller noe sånt. Hva er formålet med tråden? Du må nesten avklare hvor du vil hen - svarene i tråden og tråden som sådan er litt rørete for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Skjønner deg godt. :p

Kan forklare det litt bedre her nå:

Min tidligere data har tatt kvelden. Så nå leter jeg etter nye deler. Jeg planlegger å kjøpe de delene jeg har ramsa opp i forrige innlegg.

Jeg har lyst på i7, men det blir for dyrt så jeg kjører på med den prosessoren jeg har nå.

Bedre nå`?

EDIT: Formålet med tråden er å få sjekka at komponentene passer med hverandre. Kort og godt.

Natrich

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Ja nå skjønner jeg, men nei ikke enig i sammensetningen.

Dersom du ønsker midlertidig å erstatte hovedkorte, for å benytte den prosessoren du har - finnes det alternativer til rundt 700,- kanskje 500,-. I neste omgang kjøper du i7 og nytt hovedkort. Problemet er at du også da har kastet bort penger til ram. Derfor må du tenke følgende:

1. Jeg kjøper det hovedkortet fordi jeg skal leve med det i minst tre år. Om kort tid kjøper jeg en ny flott LGA775 prosessoer.

2.Jeg skal over til i7, men har ikke råd. Venter til du har råd - og kjøper midlertidig det billigste LGA775 hovedkortet som finnes slik at du har PC.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...