Gå til innhold

Ta vare på gamle ting.

KarmaZ

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor dette passer inn, men tar det inn under her.

Saken er den at jeg har endel gamle ting og tang fra mine tippolde-foreldre, blant annet gamle verktøy. Samt diverse som er av metall. Har stående også en gammel symaskin som er eldgammel, og jeg la merke til at der hvor det er litt fett/smørning på den, er den akkurat som ny. Mens der hvor det ikke er noe, begynner det så smått å komme rust.

Man kan ikke akkurat sitte å slipe ned dette, for at alt skal være perfekt. Men finnes det noen gode heksekunster for å få bevare sånne ting i lengre tid uten at det begynner å dette ifra hverandre?

Taaakk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-63169
Vet ikke hvor dette passer inn, men tar det inn under her.

Saken er den at jeg har endel gamle ting og tang fra mine tippolde-foreldre, blant annet gamle verktøy. Samt diverse som er av metall. Har stående også en gammel symaskin som er eldgammel, og jeg la merke til at der hvor det er litt fett/smørning på den, er den akkurat som ny. Mens der hvor det ikke er noe, begynner det så smått å komme rust.

Man kan ikke akkurat sitte å slipe ned dette, for at alt skal være perfekt. Men finnes det noen gode heksekunster for å få bevare sånne ting i lengre tid uten at det begynner å dette ifra hverandre?

Taaakk! :)

De selger "pussekluter" på clas ohlson, røde og grå, disse er bra på rust. ellers finnes det endel bevaringsoljer en kan bruke. tror de har noe på clasen der også. oppbevar de tørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...