Gå til innhold

VS 2008, "parkering forbudt" og manglende innhold i designview i alt unntatt hovedmaster

Anbefalte innlegg

Har et webprosjekt gående med struktur som følger:

MasterPage.master - To tabeller, en for hovedmeny, en for resten: celle for sidemeny, celle for innhold. Visuelt skal dette se ut omtrent som komplett.no. Toppmenyen er skrevet direkte inn i den ene tabellen, i den andre tabellen er det to celler med hver sin asp:contentplaceholder, en for sidemeny, en for innhold.

pm.master, wd.master, ma.master - arver fra MasterPage.master, en undermaster for hvert valg i hovedmenyen. Hver av disse undermastrene inneholder en TreeView som er lagt til asp:contentplaceholder sidemeny, i tillegg til at asp:contentplaceholder for innhold videreføres i disse med <asp:content ID="innhold"><asp:contentplaceholder ID="innholdsfelt"/></asp:content>. Hver node i TreeView linker videre til:

ørten forskjellige aspx-filer - arver fra f.eks. pm.master. Leverer innholdet til <asp:content ID="innhold">.

Så, til problemet:

Når jeg kjører det hele i Firefox vises alt fint, riktig TreeView dukker opp i sidemenyen, det jeg har lagt i innholdsfeltet dukker opp der, solen skinner og kjøttboller til middag. Problemet er Design i Visual Studio - den viser MasterPage.master riktig, men alle undermastere og aspxer vises i Design bare som MasterPage.master i en grået utgave (uten treeview fra undermaster, og uten innhold fra aspx), tabell2 fra MasterPage.master som skal inneholde alt det savnede vises bare som en tynn horisontal linje. Muspekeren er naturlig nok "parkering forbudt" over alt.

Hvordan får jeg Design av andre filer enn MasterPage.master til å vise det som vitterlig er kodet inn, og som jo dukker opp i nettleseren?

VS2008 Professional (lovlig fra msdn-aa!)

XP SP3

.NET 3.5 SP1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...