Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Finanskrise, stigende priser?

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Er det noen andre som føler prisene bare stiger og stiger?

Er ikke det litt feil da det er finanskrise og folk har "lite" penger?

Tenker spesielt på mat, men også elektronikk, en selger i en enttbutikk sa faktisk at prisene på elektronikk steg pga finanskrise, hørest jo ut som en dårlig plan hvis de skal få solgt noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du eks på Kronekursen så har den sunket mot nesten alle andre land... det betyr at import blir dyrere for oss... så sant jeg vet blir elektronikk stort sett importert.

Dermed blir det dyrere pga finanskrisen.

Tror stort sett alt kan bli dyrere siden det meste importeres og stort sett ikke en drit produseres i dette landet. Gitt at krisen blir langvarig.

Mat står stortinge ansvarlig for det er de som beskytter bønnene i Norge og lager høye tollsatser slik at vi har mange ganger dyrere mat... ble ikke forresten landbruks oppgjøret slik at mat skulle bli ca. 10 % dyrere fra nyttår av?

Når lagrene tømmes må butikkene kjøpe inn nye varer som er dyrere...

Det myndighetene i stort sett alle land gjør ved å bruke "reddningspakker" vil på lang sikt gi høy inflasjon eller høyere skatter. Sannsynligvis begge deler.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

10 % økning merket jeg faktisk i dag! kjyllinglårene jeg pleide å kjøpe kostet 40 kr for en uke siden, nå koster de 44 kr! er litt bekymret, fordi jeg har praktisert å spare penger, fordi jeg skal studere i 5 år til høsten! vil ikke at de skal bli verdiløse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...