Gå til innhold

Klone skrivebord fra pcskjerm til tv

eikr3

Anbefalte innlegg

Har en Acer 24 tommer full hd skjerm som jeg primært bruker og en 19 tommer jeg tidvis har brukt som en sekunderdær skjerm. Men så har jeg funnet ut at jeg skal bruke tven til å spille av film, vise bilder etc. Fra pcen til Aceren har jeg en dvi, mens jeg har en overgang fra dvi til hdmi så går i hdmi i tven.. Etter mye om og men fikk jeg opp bilde på tven også, men som sekundær skjerm. Hvor jeg måtte dra alt over og dette blir en ulempe når jeg ikke skal bruke den, og ting plutselig popper opp bak meg på tven istedenfor pcskjermen.

Noen som kan hjelpe meg å få klonet det samme bildet jeg har på pcskjermen på tven? med skrivebord. Har forøvrig et 8800 gts 512 kort i maskinen ;) Og noen som vet om eventuell ytelse på hd filmer med klonet skjerm kontra bare sekundærskjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker XP eller Vista? Isåfall kan du vel høyreklikke på skrivebordet, Egenskaper, skjerm elns.. Og så kan du huke av om du skal bruke den som sekundærskjerm eller ikke. (XP) Og på Vista er det noe lignende bare at du ikke går inn på egenskaper.

Sorry for dårlig forklaring.. Noen andre kommer sikkert og forklarer bedre any minute now. :)

Lenke til kommentar
Du bruker XP eller Vista? Isåfall kan du vel høyreklikke på skrivebordet, Egenskaper, skjerm elns.. Og så kan du huke av om du skal bruke den som sekundærskjerm eller ikke. (XP) Og på Vista er det noe lignende bare at du ikke går inn på egenskaper.

Sorry for dårlig forklaring.. Noen andre kommer sikkert og forklarer bedre any minute now. :)

jeg bruker vista ultimate 64 bit. Problemer jeg har er at jeg ikke finner de instillingene alle så fint snakker om, huk av der og der osv.. men jeg finner ikke noe clone greier. Ville tro det lå i Nvidia kontrollpanel. Men når jeg først finner tven innpå der sammen med aceren så kommer tven bare som en sekunderskjerm uten skrivebord.. Eller motsatt

Lenke til kommentar

Nå har jeg klart å klone bildet, delvis.. Skjermene er klonet med bildet på tven flimrer og oppløsningen er helt tydelig feil. Men hver gang jeg stiller oppløsningen på tven ned til tvens oppløsning tilbakestiller den seg til 1920-1200, selvom tven bare er hd ready.. og når bildet blir stående er fargene feil, det ser veldig gulaktig ut noen ganger. Noen som vet hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...