Gå til innhold

Hodetelefoner som stenger ute all støy fra omgivelsene?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle så gjerne hatt noen gode hodetelefoner som stenger ute all støy. Når jeg sitter å lytter til musikk med de jeg nå har (Goldring DR150) så hører jeg mye av det som skjer rundt meg som resulterer i at jeg skrur opp lyden for å overdøve. Da blir det for høyt for ørene og jeg får vondt i hodet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle så gjerne hatt noen gode hodetelefoner som stenger ute all støy. Når jeg sitter å lytter til musikk med de jeg nå har (Goldring DR150) så hører jeg mye av det som skjer rundt meg som resulterer i at jeg skrur opp lyden for å overdøve. Da blir det for høyt for ørene og jeg får vondt i hodet :(

Bygg om noen øreværnxD

Lenke til kommentar

Hei!

Du burde få deg noen hodetelefoner som har et innebygget system som fanger opp støy utenfra og kanaliserer den tilbake slik at musikken ikke blir overdøvet. Sennheiser har en rekke modeller fra prisklasse kr1500 og oppover som bruker et system de kaller NoiseGuard, og jeg har lest en rekke bruker anmeldelser at det faktisk virker.

Nedenfor er et sitat fra Hi-Fi klubben sine nettsider om NoiseGuard.

"NoiseGuard er et avansert system som måler støyen utenfra og kompenserer dette ved å sende et signal i motfase som hodetelefonen gjengir sammen med musikken. Signalet i motfase kansellerer støyen utenfra, og gjør at musikken ikke blir overdøvet.

For frekvenser over 1.200 Hz er systemet i stand til å dempe støy med 15-25 dB, men det under dette kan redusere den med 15 dB. På grunn av NoiseGard systemet følger det med en ekstra liten boks med hodetelefonene. Denne inneholder prosessoren som kreves for støyreduksjon og batteriene til denne. Boksen kan festes i beltet."

Mange andre kjente og seriøse akører har også noe lignende på markedet som er verdt å sjekke ut.

:w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Sltetet+1982374

Formstøpte IEM'er er veldig bra mot støy, men demper ikke frekvensene som forplanter seg gjennom kroppen (kinnbeinet, hodeskallen etc.). Dessuten er de med god lydgjengivelse ganske dyre. Audio-Technica ATH-ANC7 er fullskala hodetelefoner med aktiv støydemping. De er gode mot vanlig støy (type sitte på fly, summingen fra folkemengder i store haller etc.). Eller så har du jo selvsagt Sennheisers nye HD 380 Pro fullskala hodetelefoner. Det er en videreutvikling av HD 280 Pro som demper inntil 32 dB. Jeg har HD 280 Pro, og de er veldig gode på å stenge støy ute (ikke så gode på lavfrekvenser).

Lenke til kommentar

Disse IEM'ene skal visstnok fungere lydmessig og støymessig.

Personlig skal jeg kjøpe meg dem da jeg alt har disse.

Eneste jeg trenger da er et par av disse adapterne nederst på siden her og ting skulle være i boks :)

De fungerer uten tvil med de medfølgende proppene, men formstøpte vil være mer behagelige i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...