Gå til innhold

Asus M50VN vs Compal KHBL2

Anbefalte innlegg

GTS/X xxxM korta er billigere enn 9000-serien.

Nei!

-Jeg snakker om GTS100M (105M=9100-9300. 110M=9400. 120M-130M=9500-9600. Og GTS150-160M=9800) Alle som har tatt i bruk GTS100M chippen er: Acer, HP Pavilion, MSI og Asus...MEN eksempelvis Asus: er rundt 10000,- med et nille kort som GTS105M...

Klart de priser laptopen høyt med et "ny generasjons skjermkort". Fakta er at, iallefall for high-end korta som GTX 260M og 280M, at de er markant billigere enn 9800M GT (RIP), 9800M GTS og 9800M GTX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GTS/X xxxM korta er billigere enn 9000-serien.

Nei!

-Jeg snakker om GTS100M (105M=9100-9300. 110M=9400. 120M-130M=9500-9600. Og GTS150-160M=9800) Alle som har tatt i bruk GTS100M chippen er: Acer, HP Pavilion, MSI og Asus...MEN eksempelvis Asus: er rundt 10000,- med et nille kort som GTS105M...

Klart de priser laptopen høyt med et "ny generasjons skjermkort". Fakta er at, iallefall for high-end korta som GTX 260M og 280M, at de er markant billigere enn 9800M GT (RIP), 9800M GTS og 9800M GTX.

Ja, vi må vel vente ett års tid før det kommer ned på 7-8000,-

Lenke til kommentar
Jeg ser selv på en lignede Asus modell på expert.no nå.

ASUS X5AVN-FP087C. Prisen er 8500,-

Prosessor: Intel® Core™ 2 Duo prosessor P8400

Minne størrelse [Nom]: 4096 MB

Harddisk [Nom]: 500 GB

Optisk lagring: DVD±R/RW (+R dobbeltlag)

Nettverkstilknytning: WLAN IEEE 802.11n

Grafikk-kontroller: NVIDIA GeForce 9650M GT med 1024 MB dedikert skjermminne

Integrert web-kamera: 2 megapixel

Operativsystem: Windows Vista Home Premium

Skjermstørrelse: 15.4" WXGA LED

Nettovekt: 2.95

Har prøvd å finne tester og slikt på pcen men finner ikke noe på nett.

PCen virker jo grei den, lav oppløsning men LED skjerm er jo bra. Numerisk tastatur også posisitvt. PCen har også det meste av tilkoblinger. (HDMI, E-SATA, Express card, Firewire, VGA + de vanlige)

Mener å ha lest et sted at byggekvaliteten på X-serien er noe dårligere enn M-serien til Asus. Noen som har mer info rundt dette?

Hva er oppl. på den Asusen da? nå er det fanken meg 3 stk jeg står melllom ...

WXGA er vel 1280×800 i oppløsning.

Jeg kjøper en slik nå i helga på en expert butikk, så jeg kan jo skrive litt om mine førsteinntrykk her i tråden.

Lenke til kommentar

Fant en som har denne asusen jeg har nevnt på et dansk forum. ASUS X5AVN-FP087C

Han skriver følgende:

-------------------------------------

jamen jeg er faktisk ovenud tilfreds med den. eneste minus ved den er at den glossede overflade samler støv i tonsvis... computeren klarer sig godt til spil, den er nem at skrive på (læs tasterne er normal størrelse, selvom der er numpad i siden), skærmen er klar og blæseren er meget stille selvom man spiller krævende spil... men men men det aller bedste er at det trådløse netkort virker som noget jeg aldrig har oplevet før, den opfanger net på laaaang afstand :)

tag I roligt ned i ekspert og se på den...

-------------------------------------------

Gleder meg å få den i hus. :)

Lenke til kommentar
Fant en som har denne asusen jeg har nevnt på et dansk forum. ASUS X5AVN-FP087C

Han skriver følgende:

-------------------------------------

jamen jeg er faktisk ovenud tilfreds med den. eneste minus ved den er at den glossede overflade samler støv i tonsvis... computeren klarer sig godt til spil, den er nem at skrive på (læs tasterne er normal størrelse, selvom der er numpad i siden), skærmen er klar og blæseren er meget stille selvom man spiller krævende spil... men men men det aller bedste er at det trådløse netkort virker som noget jeg aldrig har oplevet før, den opfanger net på laaaang afstand :)

tag I roligt ned i ekspert og se på den...

-------------------------------------------

Gleder meg å få den i hus. :)

Hørtes positivt ut! Ser ut som jeg må avbestille min andre Compal :p

jah,mfy pokker,,spare oss alt stresset...løper ned på xpert første ting imårra jajas!

edit: reserverad, plukkas up på ånsdag :D

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd sålangt. Pcen har fungert veldig bra.

Installerte Windows 7 64Bit og dette fungerer strålende også.

Litt synd at cd som fulgte med nekter å starte installasjon av drivere på annet enn vista og xp. Fant drivere online til det meste likevel da, selv om det var litt uoversiktlig. Power4gear har jeg ikke fått til å fungere enda, i tillegg er det noen hotkeys som ikke funker i Windows 7. Ordner seg sikkert når jeg får tid å sitte litt mer å jobbe med det.

Den halvtimen jeg fikk prøvd med vista så fungerte alt helt greit. Ingen treghet eller plutselig blåskjerm som jeg fikk på min HP bærbar da den var ny.

Endret av Phyro
Lenke til kommentar
Må si meg fornøyd sålangt. Pcen har fungert veldig bra.

Installerte Windows 7 64Bit og dette fungerer strålende også.

Litt synd at cd som fulgte med nekter å starte installasjon av drivere på annet enn vista og xp. Fant drivere online til det meste likevel da, selv om det var litt uoversiktlig. Power4gear har jeg ikke fått til å fungere enda, i tillegg er det noen hotkeys som ikke funker i Windows 7. Ordner seg sikkert når jeg får tid å sitte litt mer å jobbe med det.

Den halvtimen jeg fikk prøvd med vista så fungerte alt helt greit. Ingen treghet eller plutselig blåskjerm som jeg fikk på min HP bærbar da den var ny.

Du kjøpte den Asus X5V'en fra xpert,sant? henter min om noen få dager...Testet noen spill på den eller andre krevende oppgaver ```?

Lenke til kommentar

Ja kjøpte den på expert.

Har ikke fått testet noen spill siden jeg ikke er noen gamer.

Den bør jo likevel kunne dra en del spill vil jeg tro.

Den er hvertfall rimelig støyfri i forhold til mine gamle bærbare og min relativt nye HP med AMD ZM-82 prosessor.

Prosessoren er forøvrig veldig kjapp slik jeg ser det. Mye kjappere enn min stasjonære med AMD X2 4600+ CPU. Tok vel en 6-7 sekunder å pakke opp en film på 700 MB bestående av 15 MB zip-filer og flytte denne inn i en ny mappe.

Lenke til kommentar

Boot up er nok neppe 8 sekunder.

Det må være på det innebygde linux systemet (som ligger i Bios?) som man kan starte med egen powerknapp.

Litt off topic, men pcen har jo slik luft-ionisering også. Ser ikke helt poenget med dette, men det kunne hvertfall skrus av og på i Vista. Har ikke fått til hurtigtasten for dette i Windows 7.

Du får si litt hva du syns om pcen når du har henta den da Stig'n.

Lenke til kommentar
Boot up er nok neppe 8 sekunder.

Det må være på det innebygde linux systemet (som ligger i Bios?) som man kan starte med egen powerknapp.

Litt off topic, men pcen har jo slik luft-ionisering også. Ser ikke helt poenget med dette, men det kunne hvertfall skrus av og på i Vista. Har ikke fått til hurtigtasten for dette i Windows 7.

Du får si litt hva du syns om pcen når du har henta den da Stig'n.

Ja, jeg har jo klart å avbestilt min tredje laptop! :p - Igårkveld var en splitter ny lappis på netshop til 7499,- men idag er den 10000,- (så forhåpentlighvis så får jeg denne til 7660,- siden jeg bestilte før de jacka up prisen) - Jeg visste de var rett rundt hjørnet også, så jeg ruttlet en del med bestillinger, både hos multicom, ekspert og netshop hirrhirr

Så sry, kan ikke fortelle smått om noe jeg ikke kommer til å få - Valgte heller Acer Aspire 7738g w00tw00t :p

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...