Disorder Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei. Bassen min er utrolig ustemt, og jeg klarer ikke å stemme den selv. Da tenkte jeg at det sikkert er lurt å kunne det hvis jeg vil få noe ut av bass-spillingen min. Er det noen her som kan lære meg/anbefale et sted hvor jeg kan lære det eller blir det vanskelig å lære bort på nettet? Takk for svar! Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Takk. Jeg vil heller se på den som morsom enn frekk, hehe! Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 kjøp en slik tuner: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1131 veldig kjekt å ha. ellers så er det bare å søke på youtube: Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hold fingeren forsiktig over 7. bånd og 5. bånd på strengen over. Du vil da høre en slags wah wah lyd (svingninger). Vri på stemmeskruene til frekvensen blir så lang som mulig. Du trenger ikke å høre etter en tone, kun svingningene! Dette forutsetter riktignok at bassen har en tone i nærheten av der den skal være, så hvis den er fullstendig ustemt så må du kjøpe en tuner hvis du ikke greier å stemme den sånn omtrent riktig på gehør. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Tuner er kjekt å ha uansett gehør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå