Gå til innhold

Innspeling av gitar som Plugin til eit Mikseprogram!

xersess

Anbefalte innlegg

Heisann. Eg og ein kompis trenger eit hjelpemiddel til å spele inn gitar som ein VST i eit mikseprogram. Er det lurt og kjøpe eit lydkort og spele inn via det? Tar gjerne i mot anbefalingar av diverse hjelpemiddel!

Den som kjem med eit fantastisk innspel her, får ei gratis utgåve av vårt første album!

Forhånds-takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hjelper gjerne, men da tror jeg du må presisere litt mer. Man kan ikke spille inn noe som helst uten et lydkort. Da har man ikke noe sted å plugge til gitaren.

Nå er det i og for seg ikke solgt en eneste vanlig PC uten lydkort de siste ti årene.

Skal man drive seriøst med innspilling, må man bruke penger på et skikkelig lydkort. Det trenger ikke å bli så forferdelig dyrt.

Er man ute etter god lydkvalitet, og man vil spille inn noe i takt og tone med det som man allerede har spilt inn fra før, er det ikke noen vei utenom.

Skal man spille inn en kassegitar og en som synger, og det er det, og man skal bare legge det ut på Youtube, kan man klare seg med det som sitter i maskinen som standard.

Lenke til kommentar

Tanken er å kjøpe et lydkort til bruk av innspilling av gitar og vokal. Altså et lydkort med Jack inputs. Har forska litt og spurt nokre folk, og har blitt foreslått at eit heilt vanleg 2 kanalers lydkort hadde funka fjell (2000-prisklassen).

Vi er selfølgeleg ute etter respektabel lydkvalitet som står i stil med den superfantastiske musikken vi skal lage!

Har du nokon konkrete anbefalingar om kva lydkort som er idèelt, og vi ser helst at det er kompatibelt med Fruity Loops, ettersom det er det mikseprogrammet vi for øyeblikket henvender oss til.

Forhånds-takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...