Gå til innhold

[Løst]spørsmål angående folkehøgskole

Stiansky

Anbefalte innlegg

Jeg skal på folkehøgskole til høsten, men en stund etter at jeg fikk plassen så leste jeg at man må gå tre år på videregående for å kunne gå på folkehøgskole. Jeg har gått 3 år på videregående, men det teller bare som 2år siden jeg tok vg2 over 2 år, slik at jeg kunne være ute i praksis 3 dager i uken. Kommer dette til å skape noe problemer?

Også lurte jeg på om det er mulig for meg å bli russ når man bare har gått 2 år på videregående, går media og kommunikasjon foresten. Har ikke fått noe direkte svar ifra skolen og alle vennene mine blir russ i år så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, også går jo fristen til å kjøpe russeklær snart ut.

Hadde blitt veldig lettet hvis jeg kunne få svar på disse spørsmålene slikt at jeg slipper å tenke på det mer.

Takk

Stiansky

Endret av Stiansky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei, takk for svarene. Da kan jeg slappe av når det gjelder folkehøgskolen.

Men vet dere om det er mulig for meg å bli russ i år, skulle gjerne ha hatt svar på dette, folk som jeg kjenner sier at jeg bare kan bestille klærne uansett, men vet jo ikke om det er lov eller om det er mulig.

Lenke til kommentar

For jeg tenker slik at hva hvis jeg får praksisplass etter folkehøgskolen (de har et andreårskurs hvor de hjelper deg å komme i arbeid), noe som gjør at da vil jeg gå glipp av russetiden, og det er jo ikke noe særlig kult liksom, det er jo noe du må oppleve.

Endret av Stiansky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...