Gå til innhold

Film-laptop til under 20000!

Anbefalte innlegg

Voilá! Jeg lurer på om dere har noen tips om hva slags laptop jeg skal kjøpe meg til å redigere film med!

-Laptopen skal brukes til å redigere film med. I Adobe After Effects Cs4, Sony Vegas 8c og flere 3D animasjons program.

-Overklokkes?

OM:

Laptopen skal som sagt brukes til filmredigering. Det bør være over 3GB RAM og 2,5 GHz (Dual-Core). AMD eller Intel er "whatever" for meg. Helst 64 bit Vista Home Premium, ikke Ultimate (unødvendig). Skjermkort skal/MÅ være 512 MB eller over og gjerne HD. Skjermen bør ha iallefall 720p resolution. Så lenge det er mus, skjerm og tastatur interigert i laptopen kan det unnværes :p . Stæsj som: fingeravtrykkleser, tvkort eller mobiltbredbånd, nei takk :) . Harddisken fra og med 500 GB, men hvis krise fra 300GB.

Jeg har skjekket litt på forhånd og veit det er vanskelig å få til en laptop til en god pris med så sterke spesifikasjoner, men æ stole på dokker.

Vennlig hilsen Stavanger gutten xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel egentlig rett i det så skal han ha Quad er det en her. I forhold til de foreslåtte fra Dell (den aktuelle kostet 20000,- og ikke 14000,-) så er ikke de jeg foreslår noe dårligere. Ikke lett å finne Quad til bærbare. De jeg har foreslått er ganske bra spesielt denne og den FSen (MPX). Men prøv å host opp noen bedre:)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Ravii har du prøvd å konfigurere den Dell? For å komme opp til forslaget jeg har på Fujitsuen eller Toshibaen koster den over 20000,-. Skal du ha Quad og 640GB HDD koster den nesten 30000,-. Du stopper jo på førstesiden.

Vis en konfigurert PC bygget på den som tilfredstiller kravene - jeg er spent!

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Poenget mitt var ikkje CPU, men GPU. De du linker til er berekna på speling, mens NVIDIA's Quadro-serie er rekna på 3D og redigering.

Ein kan ikkje forvente å få i pose og sekk med et budsjett på 15k. Dog, om du satsar på ein stasjonær vil du få ein enormt bra workstation til 15k.

Endret av ravii
Lenke til kommentar

Vel jeg er ikke enig i det du sier. Det jeg kan være enig er at man ikke trenger et gamingkort for å HDTV/Videoredigering og slikt; men en må ha et bra skjermkort. GT 9600 som FSeen har er flott til det bruket. Jeg mener nå heller at Core2Duo er mye mer betenkelig og værdt å tenke på enn GPU. Når det gjelder skjermkort er jo i prinsippet bare kravet at det kan levere HDTV; utover det mener jeg Quad er ganske viktig; men de er veldig dyre.

Jeg mener videre at de to forslagene jeg har levert er veldig mye billigere og minst like bra som Dell. Forslaget som ligger på 14200 har en Core2 på 2, 2 Ghz, har ikke HDTV og liten harddisk. Det er dessverre veldig langt bak ønsket.

Når det er sagt så går det an å konfigurere den fra Dell. Men det blir dyrt med Quad til 2,5 GHz eller mer.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Du har rett, CPU er det viktigaste.

Eg held framleis ein knapp på dell. Bedriftsmodellane til dell har lenge vore kjend for god byggjekvalitet, og få varmeproblem. Acer'n. har dårleg byggjekvalitet, det same gjeld FS Toshiben er ikkje akkurat kremen av byggjekvalitet, og den har ein tendens til å verte varm. (Dessuten er den 4.3 kg..)

Kor viktig er batteritid?

Lenke til kommentar

Om eg tolker deg rett seier du at det ikkje er forskjell på Lenovo og Packard Bell?

Byggekvalitet er ein av de viktigaste faktorene ved ein laptop. Eg seier ikkje at alle Dell modellane er mykje betre enn alt anna, men bedriftsmodellane (gjelder alle produsenter, ikkje bare Dell) holdar som regel mykje høgare standard enn forbrukermodellene.

@SirEnamon; Ups, eg va ikkje klar over at Dell trakk fra MVA på bedriftssidene.

Lenke til kommentar
Vel jeg er ikke enig i det du sier. Det jeg kan være enig er at man ikke trenger et gamingkort for å HDTV/Videoredigering og slikt; men en må ha et bra skjermkort. GT 9600 som FSeen har er flott til det bruket.

I design er "gaming" kortene og "workstation" kortene ganske like, men drivere og optimalisering er det stor forskjell på:

http://www.tomshardware.com/reviews/quadro...00,2258-10.html

A Quadro FX 4800 moves up to 10 times faster when running workstation applications than the GeForce GTX 280. This leads swiftly to a clear and inescapable conclusion: there's no good reason to use a GeForce graphics card for workstation applications. It just doesn't pay.

Alle applikasjoner trådstarter nevner er støttet av disse kortene

http://www.nvidia.com/object/builtforadobepros.html

Så tror det er bedre som ravii sier å satse på et profesjonelt grafikkort fremfor CPU.

Lenke til kommentar
Du har vel egentlig rett i det så skal han ha Quad er det en her. I forhold til de foreslåtte fra Dell (den aktuelle kostet 20000,- og ikke 14000,-) så er ikke de jeg foreslår noe dårligere. Ikke lett å finne Quad til bærbare. De jeg har foreslått er ganske bra spesielt denne og den FSen (MPX). Men prøv å host opp noen bedre:)

Egentlig sykt bra den laptopen! (Tohsibaen altså). Men, det er ikke 64bit... :( .

Men til gjenjeld er det jo Quad Core! :) Fujitsuen er også nice! Se om de er 64 bit.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...