EMS15 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 I morgen skal jeg ha prøve om Gen og arv. Jeg må ha 4 på prøven for å få snittet jeg ønsker. Jeg trenger hjelp til noen spørsmål, ville vert fint om noen kan hjelpe meg: Hva er et kromosom? Hva er et DNA? Hva er et Gen? Hvilke bokstaver er det i det genetiske alfabetet (ska være fire tror jeg)? Trenger fakta om: Celedeling. Dominante og Recessive utgaver av Gen. Homozygot og Hetrozygot. Lenke til kommentar
drz Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 http://no.wikipedia.org Kreves ikke så sinnsykt mye av deg for å finne fakta på nettet vettu Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Det er tidskrevende :O "Just fucking google it" ! - I know, I know Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Og det er ikke tidkrevende for oss å svare? - Du oppfordrer ikke akkurat til at vi skal hjelpe deg. Gensidene til UiB kan kanskje være til hjelp. Finnes en del informasjon om gener, DNA og kromosomer der. Dammskolen har også en fin animasjonsbasert side om celledeling. Endret 20. april 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Og det er ikke tidkrevende for oss å svare? - Du oppfordrer ikke akkurat til at vi skal hjelpe deg. Gensidene til UiB kan kanskje være til hjelp. Finnes en del informasjon om gener, DNA og kromosomer der. Dammskolen har også en fin animasjonsbasert side om celledeling. Hehe, takk:P Har så mye annet på meg:P Dere trenger ikke å svare da Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvilken lærebok bruker du? I boken jeg hadde, Naturfag 5, stod alt jeg trengte og alt du trenger, veldig greit og oversiktlig. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvilke bokstaver er det i det genetiske alfabetet (ska være fire tror jeg)? TACG om jeg ikke husker feil? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Ja, det stemmer: Adenin (A), tymin (T), cytosin (C ) og guanin (G). Endret 22. april 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Er veldig sikker på at de første spørsmålene trådstarter hadde i innlegget sitt stod svært fint og tydelig i boka. I alle lærebøkene i naturfag som er dedikert vg1 står nok det. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Er veldig sikker på at de første spørsmålene trådstarter hadde i innlegget sitt stod svært fint og tydelig i boka. I alle lærebøkene i naturfag som er dedikert vg1 står nok det. Hadde trådstarter spurt om svar på konkrete småoppgaver med tydelig leksepreg, ville jeg ha hatt større fokus på ditt argument. Men siden trådstarter øver til prøve, synes jeg han/hun fortjener å få tilfredsstillende svar. Det er alltid bra med forskjellige vinklinger av pensum, og på en del områder kan det hende læreboka ikke er tilstrekkelig/ønskelig å gå enda mer i dybden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå