Gå til innhold

Hvor mye tran er for mye tran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi norske myndigheter er svært forsiktige og konservative når det kommer til inntak av vitaminer.

Det er ikke lov å anbefale høyere daglig inntak enn hva lovverket anbefaler.

Ta f.eks. Vitamin C

Maks anbefalt daglig inntak er 200mg, hvilket er langt langt under hva som er farlig.

Lenke til kommentar
Fordi norske myndigheter er svært forsiktige og konservative når det kommer til inntak av vitaminer.

Gjelder dette annet kosttilskudd også? Jeg tar noe som heter ZMA, som er kapsler bestående av magnesium, zink og vitamin B6. Det står at norske helsemyndigheter anbefaler 1, mens det på siden til produktet anbefales 3. Dette kan selvsagt ha å gjøre med at de vil at jeg skal kjøpe oftere/mer, men foreløpig tar jeg altså 2. Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Gjelder dette annet kosttilskudd også? Jeg tar noe som heter ZMA, som er kapsler bestående av magnesium, zink og vitamin B6. Det står at norske helsemyndigheter anbefaler 1, mens det på siden til produktet anbefales 3. Dette kan selvsagt ha å gjøre med at de vil at jeg skal kjøpe oftere/mer, men foreløpig tar jeg altså 2. Noen tanker rundt dette?

Ja det stemmer. Det er pga vit.b6 i zma, hvor anbefalt daglig inntak er på 4,3mg mener jeg å huske.

2-3 kapsler av den du kjøpte burde være bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...