pumba50 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg tar 2 store skje daglig. det står 5 ml er anbefalt, men hvor mye kan man ta før effekten går over til helsefarlig. hvor mye tran tar dere og hvor ofte eller med hvilket intervall Endret 20. april 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det er pga. vitaminene i tranen at de anbefaler så små doseringer. Les mer her: http://www.legemiddelhandboka.no/xml/index...3-ernering-3794 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Er ingen ekspert, men det kan nok være en idé å følge anbefalingene. Det er ca. 10ml i én SS, og om du tar 2 vil det tilsvare altså 20ml, 4 ganger mer enn det som står på etiketten. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 2 ss om dagen er både sunt og trygt. Du er godt under toksiske doser av de forskjellige vitaminene. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvorfor står det bare 5ml da? Jeg tar 10ml da, én SS, men om 2 går fint, hvorfor ikke anbefale dette om det er sunnere? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Fordi norske myndigheter er svært forsiktige og konservative når det kommer til inntak av vitaminer. Det er ikke lov å anbefale høyere daglig inntak enn hva lovverket anbefaler. Ta f.eks. Vitamin C Maks anbefalt daglig inntak er 200mg, hvilket er langt langt under hva som er farlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Prøv å trekke opp en forlist u-båt, så skjønner du fort om du har tatt for mye. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Fordi norske myndigheter er svært forsiktige og konservative når det kommer til inntak av vitaminer. Gjelder dette annet kosttilskudd også? Jeg tar noe som heter ZMA, som er kapsler bestående av magnesium, zink og vitamin B6. Det står at norske helsemyndigheter anbefaler 1, mens det på siden til produktet anbefales 3. Dette kan selvsagt ha å gjøre med at de vil at jeg skal kjøpe oftere/mer, men foreløpig tar jeg altså 2. Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Fordi norske myndigheter er svært forsiktige og konservative når det kommer til inntak av vitaminer. Gjelder dette annet kosttilskudd også? Jeg tar noe som heter ZMA, som er kapsler bestående av magnesium, zink og vitamin B6. Det står at norske helsemyndigheter anbefaler 1, mens det på siden til produktet anbefales 3. Dette kan selvsagt ha å gjøre med at de vil at jeg skal kjøpe oftere/mer, men foreløpig tar jeg altså 2. Noen tanker rundt dette? Ja det stemmer. Det er pga vit.b6 i zma, hvor anbefalt daglig inntak er på 4,3mg mener jeg å huske. 2-3 kapsler av den du kjøpte burde være bra. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 hvorfor skal man ta mer enn to skjeer ned tran? man tener ikke serlig på det. og vist man spiser fisk e.l jevnlig så tenger man ikke ta tran i det hele tatt. :/ Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jepp, og tran koster skjorta. Enda mer om man skal begynne å kjøpe f.eks. selolke eller konsentrert omega-3 fra TN. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hehe vi har vel snakket om TN priser før Tran er vel ikke dyrt, ca 70 kr for en halvliter. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Tran er bra for blodet og hjernen. Feit fisk er for dyrt og tidkrevende å få i seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå