hakonvl Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hei! Driver å skriver en side i PHP, men logginn o.s.v. Hvis man f. eks skriver feil brukernavn/passord så har jeg laget det sånn at det kommer opp en slaks popupbox (Ikke alert() eller noen av standardboksene.) Kode: function popup(text) { var width = document.documentElement.clientWidth + document.documentElement.scrollLeft; var layer = document.createElement('div'); layer.style.zIndex = 2; layer.id = 'layer'; layer.style.position = 'absolute'; layer.style.top = '0px'; layer.style.left = '0px'; layer.style.height = document.documentElement.scrollHeight + 'px'; layer.style.width = width + 'px'; layer.style.backgroundColor = 'black'; layer.style.opacity = '.6'; layer.style.filter += ("progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=60)"); document.body.appendChild(layer); var div = document.createElement('div'); div.style.zIndex = 3; div.id = 'box'; div.style.position = (navigator.userAgent.indexOf('MSIE 6') > -1) ? 'absolute' : 'fixed'; div.style.top = '200px'; div.style.left = (width / 2) - (400 / 2) + 'px'; div.style.height = '70px'; div.style.width = '400px'; div.style.backgroundColor = 'red'; div.style.border = '4px solid black'; div.style.padding = '20px'; document.body.appendChild(div); var p = document.createElement('p'); p.innerHTML = text; div.appendChild(p); var a = document.createElement('a'); a.innerHTML = 'Tilbake'; a.href = 'java script:void(0)'; a.onclick = function() { document.body.removeChild(document.getElementById('layer')); document.body.removeChild(document.getElementById('box')); }; div.appendChild(a); } Problemet mitt er at denne koden ikke er kompitabel i IE eller Opera, bare FF. I IE så dukker boksen uten bakgrund opp lang nede i hjørne på siden, og i Opera dukker den opp som vanelig, men når jeg trykker Tilbake så forsvinner bare bakgrunden. Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? BTW: Må ærlig innrømme at jeg ikke kan JavaScript (Ja, har "lånt" denne koden fra noen), men han veldig lyst og lære. På nettet finner jeg ingen kode guider, de er veldig overfladiske o.s.v. Finnes det noen gode bøker e.l? Endret 20. april 2009 av Rockie Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hei! Her er en fin guide på norsk, begynn nederst: http://www.cjohansen.no/julekalender/2008 Vil også anbefale deg å bruke et rammeverk, så kommer du fortere i gang (med mindre du vil lære alt fra bunnen av da , selvsagt). jQuery anbefaler jeg sterkt, inneholder mye snacks med AJAX, animasjoner osv.. Edit: http://jquery.com/ Endret 20. april 2009 av Garanti Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Takk Skal se på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå