Jompio Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Har nå motatt min MIST 1000W. Første gang startet jeg opp systemet med skjermkort tilkoblet, begynte alle vifter og slik å spinne, og det virket som PC'en startet. Men skjermkort viften fungerte ikke, og det så ikke ut til å være så mye liv i kortet. Så jeg trodde det var defekt og sendte det tilbake til netshop. Det var også intense blikk fra HK når jeg skrudde på PC via HK. (ASUS P6T deluxe) Skrudde PC'en av etter 10 sekunder grunnet svi lukt. Kan det være PSU fungerte sånn litt, men ikke så mye at den klarte å dra igang skjermkortet? Andre gang jeg startet opp systemet, så lånte jeg brodern sitt skjermkort for å feilsøke litt og prøve å få bilde på skjermen/komme inn i BIOS. Men da skjedde det absolutt ingenting, men etter en 7 - 10 sekunder. Så jeg det kom en gnist rett under plastikken på den ene kontakten inn til PSU'en (en av de modulære kabelene) og det begynte å røyke voldsomt, før jeg slo av PSU'en og tok utav kontakten. Det jeg syntes er så rart her, det er at det kom røyk utav den ene kabelen i PSU'en når jeg hadde skjermkort i, men ikke uten. Også syntes jeg det er litt rart at PSU'en er på. Altså, det lyser at på knappen bak. Så jeg spør dere: Er PSU'en ødelagt/defekt eller kan det være hovedkortet som er skadet/ødelagt? Jeg kan også kjenne en lukt fra PSU'en når jeg stikker nesa inn bakfra, der som jeg har kabelen. Fikk heller ikke lysene i front på PC'en til å fungere (touch på knapp i Cooler Master Cosmos S til å fungere) Kan dette ha noe med defekt HK å gjøre? Tuusen takk for gode svar! - Jonas Endret 20. april 2009 av Jompio Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har du den gamle PSU-en ennå? Prøv med den før du gjør noe mer. Fungerer den så er det feil med den nye. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Har du den gamle PSU-en ennå? Prøv med den før du gjør noe mer. Fungerer den så er det feil med den nye.Det er bare snakk om en PSU her. Hva annet skal jeg prøve? Den starter overhode, ingenting av systemet nå etter at jeg prøvde med annet skjermkort. Edit: Den gamle er solgt og er alt for svak for oppsettet mitt. Endret 20. april 2009 av Jompio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå