Gå til innhold

Hjelp til valg av raidkort

Anbefalte innlegg

Etter som dell perc 5 gikk til helvette, (svart bilde) og ingen ting på google å finne gir eg opp å redde det..

Så trenger eit raidkort som klarer å utnytte 2-3 vertex disker i raid 0 (har kun 2 atm, så ingen krise)

og mulig att eg kan sette opp flere raid nivåer.. (anntal virtuelle disker)

Letet på nettet, men ingen "billig" kort (under 4k) er testet med ssd, så en vet jo aldri kortid det når veggen.

Håper noken har erfaring eller vet om en test link =) alt hjelper! :thumbup:

Mvh Oddbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åssen er det med varme utvikling da? mitt "gamle" perc 5 hadde problem selv med en stoor nb kjøler (uten vifte) xD

Hmm, sett litt på det, men er jo ingen som har det på lager amt, må eg kjøpe fra utlandet? siden det kanskje ikkje er komt til norge enda?..

Edit:

Ah, er bestillings vare... vel, hvilken skal eg kjøpe da? multicom har jo flere varianter.. eller er det bare namnet og prisen som er forsjellen?

Takker får tipset :love: kommer nok til å kjøpe dette :D

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

Ellers så har eg sett att kortet topper ut med ca 500 mb sec.. er ikkje det litt pinglete med det specet kortet har? 256mb mem, 1.2ghz duo... rart... eller var det bare en dårlig test eg såg på? (eneste eg fant om dette kortet på google..)

Lenke til kommentar
Valget er enkelt: Areca 1680ix

Klarte i da som første mann over 1GB/s linear read med 6 stk Vertex :innocent:

over1GBsAreca1680ixSSDyeah.png

Hell yeah! :!:

hmm, vel litt over mitt nåverende budsjett, ca 3000kr er det på nå, vil ha det kortet som gir mest for pengene, og ja, snakker om 2-3(-4?) vertex disker i raid 0, har 2 nå, men en vet jo aldri...

Det kortet eg fikk tips om, er det noke tess? eller topper det fort ut? (finner bare en test som da ikkje indikerer nåke) GullLars har jo samme kort med 8 porter, nåken som vet åssen det fungerer? kortid det topper ut, og iops? =)

Men ellers takk for tipset Nizzen :tease:

Lenke til kommentar
Der minte du meg på at jeg må få se å få rævva i gir og teste kortet mitt... får se om jeg får ork til det i marra :p

Hehe, bare hyggelig :!: Vel, du kan godt seie ifra når du har testa det :innocent:

Ellers, så burde vel dette kortet klare over 1/2gb/sec... ? kommer ikkje til å kjøpe med det første sida dellen kostet nok penger, og det funket ikkje på mitt HK.. men men, "små peng" :ph34r:

Edit: ellers da nizzen, har du andre kort du kan anbefale til ca 3000? skal vere ssd raid 0 som sakt, spørr deg siden du har en del kort :!:

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

okai, høres bra ut, får bare vente å se korleis testene til GullLars blir :) håper han har noke som er kjappere enn 2 vertex så ein vet kortid disken stopper om på mb/sec, og håper iops ikkje er så langt fra kva en ssd klarer.. :)

Stå på gutter! :thumbup: Dere har omtrent svaret på alt innen lagringsenheter! :)

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...