Complexity Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Kjøpe pakkepc ifra komplett for noen måneder siden (bygge selv pakke) og den har funket strålende, men i det siste har jeg merket litt rare lyder ifra hardisken, høres ut som den skal jobbe seg i hjel (samme lyd som når den jobber hardt, bare med "høyere volum", og den kan finne på å gjøre dette helt plutselig, men maskinen har fungert greit fordet. Men nå, når jeg kom ifra jobb, så hadde vista gitt med denne beskjeden: C og E er samme disk, bare partisjonert. Burde jeg begynne å tenke på å kopiere over mine viktigste filer og sende inn disken? Disken er en Seagate Barracuda 7200.11 500gb Endret 20. april 2009 av Complexity Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ta en titt på S.M.A.R.T-verdiene, da vil du få en fin oversikt over hva som skjer inni boksen din. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Testa med speedfan, og fikk dette resultatet.. Edit: vista har poppet opp med den beskjeden 2 ganger til nå.. Endret 20. april 2009 av Complexity Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kan det være skrape/rusk på platene? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Kan det være skrape/rusk på platene? Veldig nyskjerrig på hvordan den skal ha klart å komme seg inn i hardisken isåfall.. jeg lasta ned SeaTools - Seagate sitt eget program til å teste hardisker. Prøver å kjøre S.M.A.R.T på den defekte disken, og får bare opp SMART-FAIL.. Mens får opp SMART-PASS på samsung disken min.. Så er jo tydelig at noe er galt her, så jeg får sende mail til komplett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå