HaterDiskus Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) En for mange kjent og kjær bruker ble for kort tid siden utestengt på ubestemt tid. Overtrampet var minimalt, og ble tolket på en uheldig måte. Jeg vet ikke om jeg har lov til å komme med quotes, eller i det hele tatt si hvem det gjelder, så jeg skal la være. Poenget er at en bruker har fått en urimelig streng straff for en bagatell. Mange har gjort verre ting. Jeg har gjort verre ting, og jeg er jo her fortsatt. Er det virkelig sånn vi vil ha det? At folk dømmes etter trynefaktor og moderatorens humør? Skandale. Mvh. Roy Endret 20. april 2009 av Mimir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg antar at brukeren det er snakk om benytter (eller alt har benyttet seg) av klageadgangen. Og at den som skal behandle klagen (det er ikke meg) vurderer alle sakens momenter. I så fall er det kanskje littt tidlig å snakke om skandale. Var utestengelsen uriktig, så blir den omgjort. Husk at en slik sak alltid har flere sider enn den som kommer fram fra partene i saken. Det kan ligge ting bak en tilsynelatende bagatell som gjør at vi tyr til utestengelser. Og nei: Moderering skal ikke være avhengig av trynefaktor. Om moderators humør av og til spiller inn så er det selvsagt uheldig, men menneskelig og vanskelig å unngå. Blant annet derfor har vi muligheten for å klage, og vi har interne diskusjoner rundt viktige avgjørelser, slik at modereringen skal bli mest mulig uniform. En tidsubestemt utestengelse er uansett ikke noe en moderator ilegger uten en nøye vurdering, gjerne i samråd med andre moderatorer. En generell betraktning dette, ikke vet jeg hvilken sak det gjelder, og ikke vil jeg kommentere enkeltsaker som kan være gjenstand for klagebehandling. Påstanden om at det har skjedd i angjeldende sak kan jeg derfor ikke kommentere. Det gjør at den eventuelt blir stående uimotsagt. I tillegg er det sannsynlig at denne tråden utvikler seg til å handle om den konkrete saken. Og siden hverken angjeldende moderator eller vi admins kan kommentere den, og siden brukeren det gjelder er utestengt og hvertfall ikke kan det, velger jeg å stenge tråden. Trådstarter og andre er velkommen til å diskutere dette på generelt grunnlag, for eksempel i denne tråden: Et forum preget av kameraderi, "overgrep" og sensur? Reaksjoner tas på PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg